Gå til innhold

Løst: Er MSN musikk usikret?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skulle akkurat til å kjøpe musikk på msn. Men her stusset jeg plutselig. Ved denne siden skal kortinfo sendes avgårde. Jeg forventer å se sikkerhetstegnet når jeg skal til å sende kortinformasjon fra meg. HVOR ser jeg at denne siden er sikker?

Endret av pwd3679
Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv det i Firefox, da ser ma det garantert.

Og anbefaler deg ikke å bumpe denne greia hele tiden, for da blir medlemmer og moderator sur :mad:

Men prøv firefox og se om de skjer noe ;)

Skrevet

Det første jeg reagerer på er nettadressen, siden den ikke er msn sin. Et oppslag i whois forteller at "On Demand Distribution" eier adressen.

En annen ting man kan sjekke er om det er frames på siden, det kan godt hende at frame-definition (hovedrammen) ikke er sikret, mens rammen med visa-feltet er det.

Skrevet

På properties finner jeg denne infoen. Men hva er det som er sikkert? Det som er sikkert er at det ikke er en hengelås som viser meg at dette er en sikker kobling. Og det finner jeg merkelig at de ikke informerer litt bedre om.

Skrevet

Prøv å laste kun den rammen med utfyllingsfeltene. Høyreklikk i rammen, så får du gjerne noen alternativer for å vise kun den rammen. Da skal du se adresselinjen for akkurat den rammen, og den skal inneholde https:// osv.

Men hvorfor går transaksjonen via On Demand Distribution? Stoler du på de?

Skrevet

Kanskje litt off topic, men jeg erfarer MSN tjenestene som usikret. Jeg er på et lite lan her med en switch, og her satt kompisen min med en pakkelogger og så msn meldingen min der.

Skrevet

Jeg blir mer og mer frustrert. Nøyaktig hva er det som er sikret på denne siden? Er Https foreldet/gammelt/utgått?

Hvordan kan jeg vite at dette er sikkert når jeg ikke kan se det. må jeg begynne å stole på andre tegn og signaler etterhvert. kan vi stole på verisign tegnet? Erfaringer noen? :hmm:

Skrevet (endret)

Jeg føler dette emnet har mer enn almenn interesse. Msn musikk kommer til å vokse seg stor fremover. og det er viktig at hvis en sikker side ikke lenger benytter seg av det symbolet som har vært vanlig hittil, må det gjerne opplyses om det i klartekst. For å si det sånn...Dette er den første siden jeg har sett som skal ha kredittkortsopplysninger men ikke bruker https.

Og til ditt spørsmål om rammer. Jeg vet ikke. Jeg har desverre ikke noen kunnskaper om html/s koding.

Endret av pwd3679
Skrevet (endret)
Kanskje litt off topic, men jeg erfarer MSN tjenestene som usikret. Jeg er på et lite lan her med en switch, og her satt kompisen min med en pakkelogger og så msn meldingen min der.

6461141[/snapback]

Hva heter den pakkeloggeren ?

Kan man se hvilke servere programmer kommuniserer med ? :)

EDIT: Du kan vel sende en PM ? :)

Endret av Freeky2k
Skrevet

Løst:

o-haavard sa:

"Prøv å laste kun den rammen med utfyllingsfeltene. Høyreklikk i rammen, så får du gjerne noen alternativer for å vise kun den rammen. Da skal du se adresselinjen for akkurat den rammen, og den skal inneholde https:// osv."

Og det gjøre den.

Hvorfor ikke bare vise hengelåsen?

Skrevet

Fordi det er en side med rammer, og "hovedrammen" er ikke sikret, mens innholdsrammen er det. Men det er kun adressen til hovedrammen som vises i adressefeltet, og fordi ikke alle elementene på siden er sikret, vises ikke hengelåsen.

Hadde det vært slik at hengelåsen vises om det kun var en av rammene som var sikret, kunne man lurt folk ved å sikre en eller annen irrelevant ramme, og la rammen med visa-feltet stå usikret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...