Gå til innhold

Problemer med tvkort - kun svart-hvitt bilde


Anbefalte innlegg

Har nå fått skaffet meg et tvkort, valgte et hauppauge wintv pvr usb 2.0.

link til test av kortet: http://www.dinside.no/php/art.php?id=98515

 

Kopblet det opp i går, og har ikke problemer med signal, har upc kabeltv og xbox tilkoblet..

Men jeg får ikke bildet i farger, kun svart-hvitt...

Jeg har prøvd med mediaportal for å se om det var programvaren, men fremdeles har jeg ingen farger.. Har prøvd de instillingene jeg fant, men til og med xboxen gir svart-hvitt bilde :cry:

 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

 

Har hatt pci tvkort før, uten disse problemene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er et tvkort koblet til pc'en, sånn at jeg kan se tv på pc'en. Men bildet som kommer opp på skjermen er i svart/hvitt. Enheten er koblet til med usb 2, så det er ikke tilkoblingen som er problemet..

 

Har forresten aldri hatt problemer med å koble pc til tv, men i dette tilfellet går jo signalet motsatt vei kan man si :)

Lenke til kommentar

og så hadde jeg farger! :D

Ihvertfall i en times tid, så satt jeg maskina i dvalemodus for å stikke på butikken.

Det var ikke spesielt lurt, for der var fargene borte gitt.. :no:

Helt utrolig..

 

Verste er at jeg ikke gjorde noe spesielt som førte til at det kom farger til å begynne med, så nå er jeg fullstendig i villrede..

 

Kommer nok til å bruke angreretten på dette kortet ja :(

Lenke til kommentar

Jeg pleide å se film fra pc'en på TV konstant før, funka fett. Jeg Hadde et ATI 9800pro før, det tok kvelden.

 

Kjøpte så et Nvidia Geforce 6600 GT som erstattning. først kunne jeg ikke koble Pc'en til TV'en i det hele tatt da det viste seg at jeg hadde fått VIVO utgang. Den lange S-Video kabelen fra Pc'en til TV'en passa ikke. Jeg ringte PCUtstyr.no og de sende meg en overgang.

Når jeg nå kobler overgangen til Skjermkortet, og S-Video kabelen til overgangen får jeg bilde, men som topic på tråden sier, ingen farger...

 

Jeg har fulgt alle linker som står skrevet lengre opp og fulgt alle guide om Nvidia instailling OSV, men fortsatt ingen farger.....

 

Hjelp?

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...