Gå til innhold

Oppgradering/nesten nytt system (AMD)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg driver og skal oppgradere pcen nå. Har kabinett fra før av samt DVD+brenner. Har også et radeon 9800 pro skjermkort som fungerer bra nok for meg nå! Men kortet er AGP og det er jo et problem.

 

Jeg var innom Netshop og så på priser og ble jo såklart overasket.

Jeg tenker for meg et Socket 939 system og har sett meg ut disse hovedkomponentene:

 

CPU : http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7036

RAM: Her er jeg usikker, men vil ha et billig og godt 2GB sett. Null overklokking.

Hovedkort: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28451

Her vet jeg ikke hvordan kvaliteten er, men kortet hadde både AGP og PCI Express, noe som er praktisk da jeg tenkte på å beholde skjermkortet en liten stund til.

 

Harddisk er jeg igjen usikker, men en billig 250 GB hadde vært greit. Er vel ett fett hvilket merke man kjøper idag, er ikke alle stort sett like gode?

 

Strømforskyning er igjen en annen sak, jeg har ikke lyst til å bruke for mye penger, men PCen er nødt til å være stabil.

 

Lydkort er vel innebygd på HK og fungerer greit tror jeg? Eller er det verdt å bruke noen hundrelapper på dette også?

 

Ting som ikke er nevnt her har jeg allerede (OS også).

Takker for all hjelp :):thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjett er ikke så farlig, så lenge ting holdes billig. Det er vel egentlig mest hovedkortet og rammen jeg lurer på og bare ting ikke blir ekstremt dyre så er det meste greit!

 

Trenger jeg forresten 2 GB ram, eller holder det i massevis med 1?

 

Strømforskyning: Her trenger jeg en god/billig/stille en. Har lyst til å holde pcen så stille som mulig da jeg uansett kommer til å irritere meg over det etter en stund, så da er det vel greit å bare begynne med en gang.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...