Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Variator Ring på AeroxrR


Anbefalte innlegg

jeg har en ny Yamaha AeroxR(av året)

 

jeg har opnet variatoren, men finner ikke helt ut hva jeg skal gjøre får å finne denne "variator-ringen", har lagt ved noen bilder, så du kan se hvordan det ser og forhåpentligvis komme med noen gode råd!

 

takker på forhand

 

 

post-94383-1152205588_thumb.jpg

post-94383-1152205612_thumb.jpg

post-94383-1152205566_thumb.jpg

post-94383-1152205619_thumb.jpg

post-94383-1152205627_thumb.jpg

post-94383-1152205636_thumb.jpg

post-94383-1154384487_thumb.jpg

her er et bilde tatt inn mot den framste variatorene, er ikke den som har en rød pil på seg variatorringen?

post-94383-1154384833_thumb.jpg

 

Men er også litt usikker på dette!

#1 er det flere plomberinger enn den i potta og på variatoren?

#2 er det vanskelig å fjerne disse?, for å fjerne den i potta, må man vel kutte å sveise osv?

#3 blir moppen sinnsykt treig i akksen om du kun fjerner den ringen?

#4 ryker all garanti?

 

takker på forhand :tease::w00t:

Endret av macdegus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet.

 

For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte ;)

 

Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten.

 

edit; legge ved bilde er ikke dumt.

post-51389-1152229550_thumb.jpg

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar
skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet.

 

For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte ;)

 

Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten.

 

edit; legge ved bilde er ikke dumt.

post-51389-1152229550_thumb.jpg

6447987[/snapback]

 

men hvordan skrur jeg opp det skruen, hele hjulet drar jo rundt når jeg rpøver:s

Lenke til kommentar
men hvordan skrur jeg opp det skruen, hele hjulet drar jo rundt når jeg rpøver:s

6448031[/snapback]

Du må bruke trykkluft.
tenkte vel på dette anlegget, man må vel ha litt peiling for å se at det ikke er originalt?

6448051[/snapback]

Det anlegget hadde jeg selv på min aerox, fungerer veldig bra ;)

6451845[/snapback]

 

Man må ikke nødvendigvis bruke trykkluft. Er noen tips & triks som gjør at dette kan gjøres med rå makt.

 

Her f.eks: http://www.mopedportalen.com/forum/index.php?showtopic=12623

Lenke til kommentar
men hvordan skrur jeg opp det skruen, hele hjulet drar jo rundt når jeg rpøver:s

6448031[/snapback]

Du må bruke trykkluft.
tenkte vel på dette anlegget, man må vel ha litt peiling for å se at det ikke er originalt?

6448051[/snapback]

Det anlegget hadde jeg selv på min aerox, fungerer veldig bra ;)

6451845[/snapback]

 

 

hvor for gikk den med det anlegget? :dribble:

Lenke til kommentar
skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet.

 

For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte ;)

 

Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten.

 

edit; legge ved bilde er ikke dumt.

post-51389-1152229550_thumb.jpg

6447987[/snapback]

er du sikker på at det ikke er den fremste ringen som skal skrues av?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet.

 

For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte ;)

 

Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten.

 

edit; legge ved bilde er ikke dumt.

post-51389-1152229550_thumb.jpg

6447987[/snapback]

 

dette stemmer ikke, variatorringen sitter framme!

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

skru opp skruen merket med rød pil, imellom inni der ligger det en skive/ring du må fjerne, da er den plomba fjernet.

 

For å fjerne den i potta kapper du av blindrøret som er på potta, og fjerner en liten metallplate som ligger i potten, du ser den når du har fjerna blindrøret, men vil annbefale deg å kjøpe en ny potte, for den potta som sitter på er tett som ja, ei potte wink.gif

 

Ellers er det ikke flere plomber, men du kan borre/pusse opp innsuget på sylinderen, for den er tettet litt igjen, det ser du hvis du skur av potten.

 

edit; legge ved bilde er ikke dumt.

post-51389-1152229550_thumb.jpg

 

FEILFEILFEIL. Variator ringen ligger til venstre. Det der er clutchen.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...