Gå til innhold

Hvilke filmer vil du se anmeldt på kulturo?

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ønsker meg en anmeldelse av sci-fi-klassikeren Blade Runner (orginalen, regner med det er remasteredutgaven fra 1997(?) som kommer på DVD)

6576592[/snapback]

Det er per dags dato laget 7 utgaver av Blade Runner (tilgjengelige markert med bold):

• Kinoversjonen også kjent som "Original Version / Domestic Cut". Finnes på VHS
  • 1982 International Cut også kjent som "the Criterion Edition" - Inneholdt mer vold enn kinoversjonen. Finnes på Laserdisk og VHS.
  • To "workprint-versjoner" som ble vist til noen utvalgte under et par visninger. Den ene ble gitt ut som "Directors Cut" uten Ridleys godkjennelse.
  • Nettverksversjonen, inneholder mindre banning og vold.
  • Director's Cut. Ble gitt ut året etter den ikke godkjente versjonen (1992). Finnes på R1 DVD, men blir gitt ut til høsten på R2 som et slags salgsjippo foran 25th anniversary-versjonen.
  • Final Cut blir gitt ut i 2007. Den representerer Ridleys egentlig visjon på hvordan Blade Runner skulle være. Vil bli gitt ut sammen med Original Version og Director's Cut i en 3-disks utgave med navnet 25th anniversary.

I tillegg til dette kommer International Cut og Director's Cut i forskjellige SE's som inneholder blant annet stillbilder fra filmen.

--

Dette ble veldig rotete (tror iallefall det stemmer), men jeg håper det viktigste kom frem. :)

• 1 måned senere...
Skrevet
Jeg vil lese to anmeldelser av Donnie Darko; én fra en som har sett den 12 ganger, henger på dedikerte DD-foum og har plakat over sengen, og én fra en anmelder som hater hele fenomenet.

Det er mange slike elsk/hat-filmer som kunne fått en slik vurdering, f eks Napoleon Dynamite og 2001. Kultfilmer kan ikke bli anmeldt objektivt, men 2 x subjektivt kan bli interessant.

6474402[/snapback]

Ikke for å suge min egen pikk, men ble dette forslaget vurdert? Jeg ville personlig sett innom kulturo oftere hvis det var et slikt tilbud som andre, lignende nettsteder ikke tilbyr.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...