blasterlord Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hei! Fikk min nye seagate 320 gb sata disk i posten i dag Når jeg skal koble denne, kan jeg bruke samme strømkabel som den jeg har på den andre sata disken min? Har også en stor vifte på den strømkabelen. (den som er på siden på kabinettet) Har en 580 w hiper strømforsyning. Har fire utganger på min strømforsyning i tillegg til de to som går til hovedkortet og den ene til skjermkortet... Regner med jeg kan kjøre to disker og en vifte på en av dem da? Hmmmm..... Mange sier jeg må ha en egen til hver av diskene, men da er det jammen ikke mange enheter jeg kan benytte på pcen min da. Har en av de fire utgangene på en cdrom og dvdrom (En med split til to) En på harddisk med split til viften. Har da to igjen som jeg vil spare til sli kort en gang i tiden. Regner med det går bra med to disker og en vifte på en og samme utgeng da.. Mulig jeg spør dumt, men bedre å spørre en gang for mye enn å brenne to disker
EirikLF Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Du spør ikke så veldig dumt, på hver kabel er det jo x antall kontakter til HDDer, cdrommer eller lignende. Disse er nok ikke lagd for å ta 500W strøm, så du kan ikke koble en helt megapc på en. Men to harddisker og en vifte burde være pice of cake, du kan nok koble til cdrom der og, uten at det spiller noen rolle.
EggMan88 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 I værste fall vill du ikke svi opp de to diskene, det som skjer vis du overbelaster en kabel, i dette tillfelle er det en forgrener, så vil bare forgreneren brenne opp kablene på innsiden og slutte og levere strøm, da er det bare og kjøpe en nye forgrener til ca 15,- Men som folk sier, 2hdd + 1 vifte er ikke noe. Har selv 3 disker koblet på en forgrener og det funker fint.
blasterlord Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Du spør ikke så veldig dumt, på hver kabel er det jo x antall kontakter til HDDer, cdrommer eller lignende. Disse er nok ikke lagd for å ta 500W strøm, så du kan ikke koble en helt megapc på en. Men to harddisker og en vifte burde være pice of cake, du kan nok koble til cdrom der og, uten at det spiller noen rolle. 6440239[/snapback] Så det du sier er at jeg kan bruke èn av de fire strømkablene og splitte den til tre da? Slik at jeg har tre igjen som går rett fra strømforsyningen. En av de tre til cd og dvdrom. Har da to ledige igjen. Har jeg forstått deg riktig eller? Her er forresten strømforsyningen min: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå