Gå til innhold

Total War: Noen som her fått et Protocorate?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strever litt med diplomati delen, prøver å true til meg penger, hjelpe andre og få penger, få andre til å hjelpe meg mot penger, kjører på med litt map info, gir de alle byene mine :p men nei da! Får heller ikke til protocorate greiene. Noen som har tips, eller i det hele tatt fått det til??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig det samme problemet. Diplo i RTW er helt umulig. I begynnelsen kan du skaffe allianser med så og si alle nasjoner, men utover som rundene går slår de seg helt vrang. Helt umulig å tilby f.eks våpenvile eller komme med krav.

Gjest Slettet+56132
Skrevet

Uhm, det er ikke helt umulig. Jeg fikk en protocorate en gang, men oppløste den runden etter uten å vite hvordan jeg gjorde det...

Skrevet

Ja, jeg har fått protectorate ett par ganger. En gang var jeg Scipii, og fikk masse pes med å ta Egypt. Jeg hadde tatt alt fram til Memphis/Alexandria/den siste av de tre på linje, og var begynnt å jobbe meg lenger inn. Hadde god kontroll på militæret deres, og seieren var vel innenfor rekkevidde. Desverre så slet jeg med massiv unrest-problemer. Prøvde derfor å bytte alt av byer jeg hadde øst for Alexandria, Memphis og den siste byen mot protectorate. De godtok :)

De angrep med neste tur med, nå med mange flere byer til å generere cash og soldater.

*sigh*

Skrevet

jeg var grekerne og klarte å få brutii til å bøye for meg :D, det jeg gjorde var å ikke gi noe tilbake, men lot dem ha en by igjen (som jeg ble lei av og tok senere).

• 4 uker senere...
Skrevet

Syns at avansert diplomati (protocarate, bribe osv) er en vanskelig greie, er dessuten ikke verdt strevet, Rå makt er mye enklere :) . Tror det blir bedre i medival total war 2 :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...