Gå til innhold

T-Bird 1.2 Varmeproblemer.....?


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Har problemer med varmen, etter at prossesoren har stått idle i 10 min. Kommer varmen opp i 57-58 Grader © da bruker jeg Mini Copper Orb'en /m Vanlig kjølepasta...... :roll:

 

Men en Geek! jeg kjenner, sa at jeg ikke behøvde å bruke kjølepasta, men bruke det alikevel..... :?:

 

Hva Ambefales ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du setter på kjøleren uten pasta vil du få små luftrom mellom kjøleren og kjernen på CPU, og siden enhver kjølepasta leder varme bedre enn luft vil du få en bedre varmeovergøring med kjøle-pasta.Så lenge du ikke smører på et så tykt lag at pastaen dekker de flatene som ville fått direkte kontakt ellers!!:-)

Lenke til kommentar

Hallo

 

Med det systemet virker 57-58 grader for varmt, sjekk at det er kontakt mellom kjernen på cpu og orb'en (du ser på kjølepastaen om det har vært kontakt)

Men, cpu'en er laget for å klare mye høyere temperatur, så det er ingen fare...

________________________

Msi K7T

256 MD SDRAM

GlobalWin WBK 38 (bråker som en støvsuger)

T-Bird 1.2

GeForce 2 Mx

InWin kabinett

Dette systemet holder ca 38 grader C (idle)

Lenke til kommentar

Hei har du varme problemer, da kann jeg anbefale artic silver varme lede pasta med sølv, sølv leder varme best av de fleste materialer, det inkludere også kopper!! jeg kjøpte artic silver hos microplex.no og anbefale det! Det hjelpe på temraturen, på overklokking.no eller hardwarre.no så finn du nånn artikkla om denne saken.

Lenke til kommentar

Quote:


Hei...


Har ikke tenkt til å oc enda, eller oc'r du ikke hvis du stiller spenningen ? ... Hva slags kjøling bruker du a ?


Hvis man stiller spenningen ned vil det vel heller si å "underklokke" prosessoren (enda man ikke stiller ned hastigheten). Den utvikler midre varme og forlenger levetiden på den. Det eneste som kan skje hvis spenningen er for lav er at maskinen krasjer. (Håper ikke det gjorde noe at jeg svarte enda det ikke var til meg du retta spørsmåla.)

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-08-04 17:12 ]

Lenke til kommentar

Hvis man stiller spenningen ned vil det vel heller si å "underklokke" prosessoren (enda man ikke stiller ned hastigheten). Den utvikler midre varme og forlenger levetiden på den. Det eneste som kan skje hvis spenningen er for lav er at maskinen krasjer.

 

Hei..

 

Hvor langt ned burde jeg sette spenningen ? Er 1,625 V greit ?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det jeg har funnet ut:

 

MSI K7T Turbo gir for høy spenning i forhold til hva man setter spenningen til i bios.

Mitt kort gir 0.125V for "mye" på cpu`en. Dvs. at ved 1,75V i bios gir den egentlig 1.875V.

Å stille spenningen på cpu`en til riktig verdi har alt å si for stabilitet. Jeg kjører min 1,2@1,36 på 1,800V dvs. 1,675 innstilt verdi i bios.

 

Dette kan du sjekke i bios under PC Health etter at du har stilt spenning og bootet.

 

Christer

 

[ Denne Melding var redigert av: cenco på 2001-08-05 11:05 ]

Lenke til kommentar

Min AMD tbird 1200@1400mhz er 45grader under idling.

(bruker Globalwin wbk38 vifte)

 

tips: har du et lite kabinett, bør du lage hull i det og sette inn en vifte som kan blåse noe av varmen ut. min CPU sank hele 12grader pga dette, mens hovedkortet mitt sankt 14grader :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...