Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å sette opp linksys wrt300N


Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en linksys wrt 300n men når jeg kobler den til så mister jeg internetten. Har tafjord mimer internett med et vood 400 modem. Hvordan kan jeg konfigurere linksysen til 192.168.2.1?? Eller er det andre måter jeg får dette til?? Hjelp meg!! :innocent:

Endret av ocvmelbye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har modemet ditt 192.168.2.1?

 

Slå av dhcp serveren på linksysen og velg dhcp forwarder, gi den ip 192.168.2.2 (dersom modemet har 2.1).

 

Instillinger til linksysen får du opp ved å koble pcen til den og skrive inn 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 i nettleseren.

 

Burde funke da.

Lenke til kommentar
Løste problemet seg eller?

Hvordan er WRT300N så langt a? Har vurdert å skaffe den jeg også men grubler fortsatt. Kom med tips vedr. WRT300N som du har kommet borti så langt da ocvmelbye

6462250[/snapback]

Etter dette funker den ultrabra! Dritfornøyd! Du må bare sette den opp etter modet så funker allt med en gang! Tips sa du? Hmm eneste tipset jeg kommer på i farten er at Linksys har fantasktisk Live Chat Support på sidene sine. 24/7 Support, der man kan "chatte" med en linksys mann (på engelsk) og få hjelp. Jeg bor i et stort hus med 3 egt. Har full dekning overallt på tomta.. Tror nabon over gata også har god dekning... Har heldigvis sikrert da... Eneste som er litt teit er at passordet må være 10 eller 26 tegn med bokstavene A-F og tallene 0-9 ikke mellomrom..... Ikke løp og kjøp... Klikk og kjøp.. Mye billigere på nettet ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg også en WRT300N, men må så langt si jeg er skuffet. Den er jo faktisk tregere enn WRT54GX2 på en strekning på 4 meter, med klar sikt til router. Overføring fra TPTEST på 4 meters avstand er ca. 16-17mbit/s. Signalstyrke er ca. -28 til -30dBm.

 

På en litt lengre strekning (ca. 7 meter + igjennom 2 lettvegger) er hastigheten nede i 5-6mbit/s på det beste, med signalstyrke på -66 - -70dBm.

 

Kortene i laptop og stasjonær pc er forsåvidt basert på G-standarden, så det er mulig det er dette som gjør at det blir så dårlig. Har også problemer med å få kjørt MS RDP fra pc til pc på det interne nettet. Mulig dette skyldes at forbindelsen er for dårlig til broen 7 meter unna, slik at den faller ut. Greier heller ikke å kjøre ipconfig /renew fra den som er lengst borte.

 

Alfred

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt WRT300N & pcmcia kortet som er beregnet for produktet.

 

Etter det jeg ser så ser jeg maks fart på 54 MBps. Litt rart siden de sier det er det kan gå opp til 300 MBps. MEn utrolig bra er den at man kan legge inn DHCP reservasjoner mot MAC adr. Har savnet det på forrige Linksys jeg hadde. Genial løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

Som jeg har fortalt i tidligere poster så må man benytte wpa2 dvs. psk2 for å få full hastighet.

Jeg digger den routern her, den funker bra.

Og som jeg også bruker å si i postenen mine husk også oppdater driver til nettverkskort.

Og så er det mange som skriver "slå av hdcp i router", det trenger man definitivt ikke å gjøre, man skifter heller bare ip til f.eks 192.168.3.1. da blir det også mulig å logge inn på linksys'en når man skulle få behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...