Gå til innhold

Hjelp! Var det dumt å kjøpe D50 i sølv?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er newbie når det gjelder speilreflekskamera. Jeg bestemte meg for å kjøpe et Nikon D50 kamera for å få tatt bedre bilder.

 

Jeg kjøpte det i sølv, pga at jeg syntes det så fint ut og at de ikke hadde mer igjen i svart der jeg kjøpte det.

 

Det jeg har funnet ut, er at det ser ut som det er kun sorte objektiver å få tak i. Vurderer å kjøpe et Sigma 18-200mm-objektiv....

 

Finnes det kun svarte objektiver der ute, og vil dette se dumt ut på mitt sølvkamera? (Noen som eventult har et bilde med svart objektiv på sølvkamera?)

 

Objektivet i kit'et 18-55mm er jo i sølv mens hjulet er svart, men jeg kan ikke finne andre objektiver i sølv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner sikkert andre billigobjektiver fra Nikon i sølv, men ikke bry deg. Det er jo sorte detaljer på kamera også.

Jeg synes det estetisk sett er helt ok med sorte objektiver på sølv hus. Det har altid vært den vanligste konsumentkombinasjonen, helt siden konsumentmodellenes opprinnelse. Nesten alle slr på åttitallet var sølv (chrome), og alle objektiver var sorte.

Lenke til kommentar
Ja, det der er ikke noe problem, vil se kult ut. Husk at Canon sine hus i hovedsak er sorte, mens L-linsene er gråhvite.

6438430[/snapback]

 

Nå er det vel bare "billighusene" som kan fåes i svart og sølv, og de er jo på lik linje med Nikon D50. Og alle Canons L-objektiver er ikke gråhvite, for det er det vel bare 70-200mm f/2.8 L USM, 70-200mm f/4 L USM, 70-200mm f/2.8 L USM IS, 100-400mm /4.5-5.6 L USM IS, 400mm f/2.8 L USM IS, 500mm f/4.0 L IS og 600mm f/4.0 L USM IS som er. Med andre ord de "store" objektivene fra Canon.

Lenke til kommentar

Sølvfarge er tidens mote på kamerafronten, og det er derfor det kun er de billigste modellene som leveres med det fargevalget. De som kjøper dyrere ser kanskje seg selv hevet over motetrender. Om man velger å følge moten, eller å velge konservativt sort, betyr egentlig ingen ting. Det eneste jeg kan se er et mulig problem, er bruktprisen når sølvfargen går av moten igjen.

Lenke til kommentar

eneste fordelen med sølv er vel at de er mindre attraktive for tyver?

 

Sølv har en tendens til å se litt for plastaktig ut imho. Hadde ett champange farget F65 en stund, DET så jævlig ut altså! skikkelig Sølv ser kanskje litt bedre ut enn det da.. Men det er svart som gjelder :p

Lenke til kommentar

Det jeg ikke har likt med speilreflekskamera er at de er svarte. Svart synes jeg er svært uegnet som farge på kameraer. Det blir gjerne for mørkt og det virker skitten. Jeg har km d5, men angrer at jeg ikke kjøpte canon sølv 350d.

 

Sølv er fresh og stilrent :thumbup:

Lenke til kommentar
Det jeg ikke har likt med speilreflekskamera er at de er svarte. Svart synes jeg er svært uegnet som farge på kameraer. Det blir gjerne for mørkt og det virker skitten. Jeg har km d5, men angrer at jeg ikke kjøpte canon sølv 350d.

 

Sølv er fresh og stilrent  :thumbup:

6459801[/snapback]

 

"silver is the new black" iallefall på elektronikk. Men så er det en grunn til at svart er svart også da. ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes svart ser mer ut som "ekte" fotoutstyr, men det er nå min mening.

 

En ting jeg kan si, som er positivt med sølv, er at det ikke blir så varmt som sort kamerautstyr blir i solen. Mindre sjanse for at utstyret blir for varmt og kan få problemer av den grunn.

 

Når det sies at "silver is the new black", så er det vel ikke helt sant. Nå kommer mer og mer i sort igjen, så jeg tør påstå at "black is the new black" :) Når jeg begynte med å selge digitalkamera for snart fire år siden, var det omtrent kun sølvfargede kompakte digitalkamera å få tak i. Nå kommer mer og mer i sort igjen, så det er på vei tilbake. Personlig liker jeg det, ihvertfall når man ofte kan velge mellom sølv og sort... og i noen tilfeller andre farger også.

Lenke til kommentar

"silver is the new black" iallefall på elektronikk. Men så er det en grunn til at svart er svart også da.  ;)

 

Ja i hvertfall hvis man er lever tre år på etterskudd. I de siste årene har det blitt solgt mer og mer sort elektronikk, tenker da på tv, brunevarer, foto osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...