Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny 19" LCD ca 3k


Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om noen har tips til hvilken skjerm jeg burde kjøpe.

 

19" LCD til ca 3000

 

Har sjekket endel på HW.no sine anbefalingssider, men de er litt dårlige til å oppdatere disse. Har jo blant annet en Syncmaster anbefalt som ikke lenger finnes noe sted!!??

Dessuten synes jeg det testes lite skjermer....me jeg er kanskje bare kravstor :blush:

 

Snuser litt på LG 1970HR med 2000:1 kontrast, men er litt redd for at den kanskje har altfor kraftig baklys.

 

Jeg skal ha en skjerm jeg kan bruke til alt fra filmtitting, videoredigering, 3d-design og spilling (mest strategispill). Har en CRT som jeg eventuelt kan grave frem for de mest krevende actionspillene...

 

Noen inspill på dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er en skjerm som kan være til å anbefale. Du bør hvertfall ha en DVI skjerm, da dette gir skarpere bilde.

6436091[/snapback]

 

Takk for raskt svar! :) Ja, jeg har tenkt meg en skjerm som støtter DVI, jeg har brukt ca 3mnd nå på å sette meg inn i alt som har med LCD-skjermer å gjøre, men jeg har virkelig ikke blitt noe klokere på noen ting, utvalget er for stort og forskjellene mange...

 

Vile helst hatt en skjerm med høydejustering, men den så bra ut den Sony'n :)

Takk for tipset...

 

var jeg deg, ville jeg spart opp til en Eizo LCD. stort bedre skal du lete lenge etter. jeg tror ikke der finnes mange som kan hevde seg på deres nivå, for ikke å snakke om å utkonkurrere dem.

6436157[/snapback]

 

Hva er prisene på disse? Mye mer? Skal sjekke selv nå...:)

Endret av HermanHeydt
Lenke til kommentar
Har Xerox både hjemme, 17 tommer og som 2 x 19 tommere på jobben.

 

Hjemme til spill 3D, film etc og på jobb som arbeidsskjermer autocad!

 

Anbefales!  :yes:

 

Veldig greit med glassplate, så den er lett å holde ren + + at de har dritlekker design!  :love:

 

 

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...5491&plid=15491

6436244[/snapback]

 

Så opplever du det som noe problem at den ikke har noe høydejustering?

 

Det nevnes alltid som et minus i HW sine tester...

 

Kan ikke skjønne annet an at det må gå an å sette noen bøker under dersom problemet er for stort.... :)

 

Ser litt på 193P Plus, men den er jo forholdsvis dyr, lurer på om det er verdt de ekstra pengene...

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=40509

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå for en 20" som ikke koster deg mer enn 3200,-

Da for du 5ms 1680*1050 eller for litt mer så for du også 1600*1200 .....

De har en kontrast på 800:1 og 300 eller 250cd/m ....

LG flatron som ikke er dyrere enn den dyreste du har kommet med har en kontrast på 1400:1 :D

6438691[/snapback]

 

Du sier noe, jeg lurer faktisk utrolig på om jeg skal gå for en 20" her, men jeg har alltid vært litt skeptisk for å gå for en så billig 20".

 

Kan være jeg gruer meg litt mer enn jeg burde når det gjelder kjøp av LCD, for dette er den første jeg skal anskaffe meg - og jeg blir utrolig usikker av å lese om ulike paneler og baklys vs kontrast..

 

En gang må jo bli den første, så jeg flesker nok til med en 20"...

 

Det vanskelige er bare at man alltid ser en som bare er 200kr dyrer, og når man bestemmer seg for den ser man en annen som igjen bare er 200kr dyrer osv.. og så baller det på seg :)

 

EDiT:

 

OK da tror jeg at jeg setter opp priskalkylen min til rundt 4500,-, noen forslag, jeg leser litt nå om Dell sin skjerm Ultrasharp 2007FP, men er litt skeptisk til responstiden.

 

Hadde gjort ting enklere om jeg hadde hatt en sum som jeg ikke måtte gå over...

 

Mor har lagt igjen sitt kredittkort og det er ikke min lomme det brenner i denne gangen, hehe :)

(Tanken på at ting må betales tilbake enser jeg ikke i nuet)

Endret av HermanHeydt
Lenke til kommentar
Kan fortelle at jeg gikk for denne:

 

NEC 20.1" LCD MultiSync LCD 2070NX-BK

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=26684

 

Venter spent på posten nå.....  :dribble:

6450008[/snapback]

Feil kjøp. Du får en bedre skjerm til 3800,-, nemmlig Samsung SyncMaster 204B. Min mening i ditt kjøp; til 5100,- kan du få en enda bedre skjerm.

6450656[/snapback]

 

Hmm kanskje kanskje ikke, leste flere anmeldelser av 204B som talte midt imot det du sier. Fint om du kunne ha begrunnet det litt mer, f.eks gi meg noen årsaker til at du mener det du sier.

 

Når man kjøper på nettet har man jo full returrett i 14 dager.

Gi meg noen pointers på hva du mener er dårlig med den skjermen jeg har valgt, så kan jeg jo se om det stemmer.

 

Er interessert i å høre :)

 

Valgte Nec'en fordi den har S-IPS panel og ikke TN blant andre ting...

250cdm, samt at brukere verden over omtaler den meeeget bra...

 

Dessuten betalte jeg "bare" 4675 for den :) samt trekke fra moms, så blir det ca 3800....

 

Terning 6 på Din Side

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212666&=katnav

 

en annen test som gir den toppkarakter:

 

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=1147

Endret av HermanHeydt
Lenke til kommentar
Kanskje den bare er litt treig  :hmm:

6462235[/snapback]

 

Neida, ikke treig i det hele tatt, testet den på spill med høy FPS og ikke noe etterslep som jeg kunne se. Helt vannvittig bra farger på denne! :)

 

MEN..... Nå må jeg sende den tilbake, fordi når jeg bruker Photoshop eller CAD-programmer så "ruller" bakgrunnen ! Iogforseg nesten som "flicker"!

Det er kun i disse programmene problemet dukker opp, så jeg lurer på hva det skyldes....

 

Har ingenting med Pc'en min å gjøre, for jeg har testet, reistallert, avinstallert og reinstallert alt. Så kanskje jeg nå heller skal sjekke Samsung Syncmaster 204B?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...