Gå til innhold

bilde fra eifeltårnet og et fra spania


Fry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, er ikke eifeltårnet @ night copyrighted? Det er ulovelig å legge ut uten lisens.

6435693[/snapback]

 

Kødder du nå?

6436508[/snapback]

Det skal du ikke banne på. Frankrike har innført strenge regler for foto av offentlige rom, og jeg har hørt om lignende saker i Storbritania også. Der er det et historisk selskap som eier rettighetene til avbilding av en del offentlige bygg og parker.

Det er heller ikke lov å ta kommersielle bilder på f.eks. Forum Romanum i Roma heller. Det er populært å ta brudebilder der, men da må man søke om tillatelse.

Jeg hadde vel gitt jamt f*** i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det med kommersielle formål gjaldt Roma, ikke Paris. Paris har jeg aldri vært i, men det er fullt mulig de har enda strengere regler. Jeg vet de har de strengeste lovene om fotografering i det offentlige rom, men det trodde jeg gjaldt personvern, ikke økonomisk vern. Disse latinerene er litt gale, så man vet jo aldri.

(Ps: Jeg er jo ganske gal selv, og det er derfor jeg triver i Italia).

Lenke til kommentar

Det er klart jeg kan det. Husk å ta med lyssterk optikk, i tillegg til zoom. Det kniper nemlig hardt med lys inne i kirker. Jeg har jo også andre grunner til å oppsøke Roma (2 ggr i år, snart 3), så jeg er kanskje ikke helt habil. Det er lett å gjøre Roma til en romantisk opplevelse, så ta gjerne med din bedre halvdel.

Lenke til kommentar

Tror du HELT trygt kan ta bilder av det tårnet, for min del høres det hele latterlig ut..

 

Uansett, min vurdering:

Vel, det første er uskarpt og svært dårlig eksponert, tydelig støy og 0 kontroll på highlights/shadows. Tror et stativ kunne hjulpet deg her.

 

Nr 2: En fin horisontlinje og ok motiv. Dramatikk med en slik himmel, dette er det beste, men heller ikke dette er teknisk på topp.

 

Vel - håper du tåler kritikken ;)

Lenke til kommentar
Tror du HELT trygt kan ta bilder av det tårnet, for min del høres det hele latterlig ut..

 

Uansett, min vurdering:

Vel, det første er uskarpt og svært dårlig eksponert, tydelig støy og 0 kontroll på highlights/shadows. Tror et stativ kunne hjulpet deg her.

 

Nr 2: En fin horisontlinje og ok motiv. Dramatikk med en slik himmel, dette er det beste, men heller ikke dette er teknisk på topp.

 

Vel - håper du tåler kritikken ;)

6436937[/snapback]

 

 

selvsagt fint med kritik... vet ingenting om fotografering, synes bare disse feriebildene ble ganske fine!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...