Gå til innhold

Laste ned bilder fra webkamera automatisk?


Anbefalte innlegg

Kanskje mer software enn hardware, men håper det går bra.

 

Er det noen som vet om det går an å laste ned bilder automatisk fra webkameraer som man finner ute på nettet? Altså at nytt bilde blir lagret lokalt på maskinen hvar gang bildet blir oppdatert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ved å bruke wget, kan du sette -waitretry, med antall sekunder den skal vente til neste gang. Jeg har brukt dette med hell.

 

Forresten; er filnavnet likt hver gang? eller får bildet nye navn?

6432367[/snapback]

 

 

Hei, og takk for responsen.

Det ser ut til at filnavnet er likt hver gang. Det gjør kanskje det hele vanskelig?

Da vil vel bildene bare overskrive hverandre?

For øvrig så skjønte jeg svært lite av det wget "programmet". Etter å ha søkt litt på nettet, så forstår jeg det slik at man skal skrive kommandoer inn i et terminalvindu. Uansett så er jeg redd for at dette ligger en god del for høyt over mitt beskjedene kunnskapsnivå vedrørende data.

Lenke til kommentar

Tror wget er løsningen, som nevnt her.

 

Kan du ikke bare kalle den i løkke fra for eksempel en bat-fil, som laster ned og renamer bildefilen?

 

Enten kjøres den i intervall for en betsemt periode, eller uendelig og må stoppes med ctrl-c.

 

Quick and dirty, det er mitt mellomnavn.

Lenke til kommentar
Tror wget er løsningen, som nevnt her.

 

Kan du ikke bare kalle den i løkke fra for eksempel en bat-fil, som laster ned og renamer bildefilen?

 

Enten kjøres den i intervall for en betsemt periode, eller uendelig og må stoppes med ctrl-c.

 

Quick and dirty, det er mitt mellomnavn.

6437603[/snapback]

 

Takker så mye for svar.

Desverre har jeg ikke blitt særlig klokere. Dette ligger nok noe for høyt for meg.

Finnes det ikke en enklere måte? Et lite men enkelt program som kan stilles inn til å laste ned bilder etterhvert som de blir oppdatert?

Lenke til kommentar

Dersom du allerede har wget på maskina, så kan du gjøre følgende :

 

Start opp notepad, og lim inn

set WshShl = WScript.Createobject("WScript.Shell")
WshShl.run "c:\WGET http://adresse/til/webkamerabilde.gif -O ønsketfilnavn" & replace(time,":",".") & ".gif"

 

Lagre fila som donwload.vbs (bytt selvfølgelig adressen til bildet, og hva bildefilen skal hete når den blir lastet ned)

 

Dersom du ønsker at scriptet skal kjøre regelmessig, så kan du feks sette opp dette i task schelduer i windows

Lenke til kommentar
Dersom du allerede har wget på maskina, så kan du gjøre følgende :

 

Start opp notepad, og lim inn

set WshShl = WScript.Createobject("WScript.Shell")
WshShl.run "c:\WGET http://adresse/til/webkamerabilde.gif -O ønsketfilnavn" & replace(time,":",".") & ".gif"

 

Lagre fila som donwload.vbs (bytt selvfølgelig adressen til bildet, og hva bildefilen skal hete når den blir lastet ned)

 

Dersom du ønsker at scriptet skal kjøre regelmessig, så kan du feks sette opp dette i task schelduer i windows

6449053[/snapback]

 

Tusen takk for grundig hjelp. Skal prøve dette så snart jeg får mulighet. Fikk faktisk trøbbel med maskinen etter å ha installert driver/programvare til et nytt tastatur jeg har kjøpt. Skal rydde opp i det først, så skal jeg se om jeg får til denne bildenedlastinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...