Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Prblmr med Nettverk Windows/MAC


Anbefalte innlegg

Referer til denne tråden :

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?p=287329#287329

 

Har litt problemer her...

Har altid hatt flere windows maskiner i huset som klarer fint å snakke med hverandre / kopiere filer seg imellom.

 

Så i dag når jeg fikk min mac så ville jeg gjerne kopiere over musikken jeg har på windows pc´n min.. Helt i begynnelsen gikk det greit, da brukte jeg det trådløse nettet.. men det tok aaalt for lang tid. Så jeg kobla mac´n til med nettverkskabel, og da forsvant plutselig hele nettverket.

 

Nå kan jeg ikke se noen ting på nettverk, ingen arbeidsgrupper eller noenting. Fjerna så kabelen for å kjøre på det trådløse nettet igjen, men neeei, fortsatt dukker ingenting opp...

 

Så prøvde jeg å restarte Windows maskinen for å se om det funka, heller ikke det.

 

IPconflict? Naaai, windows maskinen har 192.168.2.5 , mens Mac´n har 192.168.2.4 . Skjønner ingenting her..

 

Kunne jo tidligere se flere maskiner på nettverket før jeg kobla til kabelen, nå er alt gone. Selv uten kabel i.

 

Noen som har noe vetig å si? Smile

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å disable trådløst, og så sette i kabelen, og deretter ta en omstart av MAC'en ?

 

Kan være at MAC'en din har blitt litt 'forvirret'

 

 

_nifty_

6427388[/snapback]

 

 

Har restartet maskinen etter å ha gjort det du nevner, hjelper ikke.

 

Windows maskinen oppfører seg veldig rart, får ip men klarer ikke surfe/søke på nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...