TorbjørnK Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Installerte e17 her i dag, tidligere i dag funket alt som det skulle, men så skrudde jeg av maskinen og når jeg skrudde den på igjen kom følgende: :::::::Enlightenment Error::::::: DYNAMIC DETERMINED PREFIX = /usr/local Enlightenment cannot initiant its X connection Have you set your DISPLAY variable? E17: begin shutdown procedure noen som vet hva som er galt?
TorbjørnK Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Hvordan starter du E17? startx? echo $DISPLAY? 6433784[/snapback] skriver kort nok enligthenment når jeg har logget inn i tekstmodus.
laroys Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 ingen som vet? 6429437[/snapback] De fleste tror vel bare det er tull det du skriver, jmnf: Det er tydeligvis nødvendig at jeg skriver her at 98% av det jeg skriver er sarkasme/ironi/tull.
Psy Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Du kan ikke starte noen windowmanager uten at X kjører først. Derfor bruker du distribusjonens måte å starte en windowmanager (.xsession osv.) slik at den startes automatisk av skriptet som starter X (startx osv).
TorbjørnK Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 (endret) prøde igjen uten hell, kjørte startx -e enlightenment og fikk følgende output: bash-3.1$ enlightenment DYNAMIC DETERMINED PREFIX: /usr/local E17 INIT: XINERAMA CHOSEN: [0], 1280x1024+0+0 enlightenment: symbol lookup error: enlightenment: und$ eet_clearcache noen tanker? og Xorg log: log.txt Endret 5. juli 2006 av Tob2k
olear Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 ~/.xinitrc: #!/bin/sh # $XConsortium: xinitrc.cpp,v 1.4 91/08/22 11:41:34 rws Exp $ userresources=$HOME/.Xresources usermodmap=$HOME/.Xmodmap sysresources=/usr/X11R6/lib/X11/xinit/.Xresources sysmodmap=/usr/X11R6/lib/X11/xinit/.Xmodmap # merge in defaults and keymaps if [ -f $sysresources ]; then xrdb -merge $sysresources fi if [ -f $sysmodmap ]; then xmodmap $sysmodmap fi if [ -f $userresources ]; then xrdb -merge $userresources fi if [ -f $usermodmap ]; then xmodmap $usermodmap fi # Start the window manager: exec enlightement Du kan også lagre denne som /etc/x11/xinit/xinitrc.enlightement. Kompilert selv? Prøv og se om du finner ferdiglaget pakker, eller skikkelige SlackBuilds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå