Gå til innhold

Nytt AGP skjermkort


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å få litt mer fart i PC'en min. Har nå P4 2.8GHz og 1 gb ram. Tror nok skjermkortet mitt er den store flaskehalsen, ett Radeon 9700PRO. Så jeg tenker å kjøpe meg nytt skjermkort uten å spandere på meg nytt HK og CPU.

 

Noen som har noen anbefalinger med AGP skjermkort? Tenkte på ett par alternativer..

 

Tenkte på dette. Virker dog noe dyrt.

 

Eller skikket jeg litt på ett av disse to: Radeon x1600PRO, Radeon X800GTO.

 

Noen som har erfaringer med noen av disse? Tenker egentlig spesielt på Radeon kortene. Hvor stor forskjell er det egentlig på de to? Og vil de gi meg stor ytelse forskjell fra mitt gamle utdaterte kort?

 

Tilslutt er jeg litt redd for at jeg kansje ikke har god nok strømforsyning til det første GeForce kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du i hele tatt vurderer 7800GS så anbefaler jeg deg heller å kjøpe nytt HK og CPU pluss ett 7600GT istedet, vil ikke bli store forskjellen i pris, ihvertfall ikke med tanke på prisen på 7800GS kortet du linker til...

 

Vent til slutten av mnd så handler du inn et AMD system, de senker priser på enkelte CPUer med opptil 50% så det er mye å tjene/spare...

Lenke til kommentar

hadde nok gått for det 7800 gt kortet, bare pga rammengden, den vil ha noe å si i store oppløsninger, som 1600*1200 med aa på og slikt...

 

men x800 gto skal visstnok ikke yte så alt for dårlig heller, men det blir opp til deg hvor mye peng du bruker på det...

 

bruk så mye at du skammer deg, da er det deiligst når du starter opp for første gang etter oppgraderingen ;)

Lenke til kommentar
Ca 3700kr pluss frakt er VELDIG dyrt for et AGP kort etter min bok, det er tross alt "gårsdagens" teknologi.

 

Med tanke på hardwaren man kan få i slutten av denne mnd med et AMD system så er det ikke noe jeg ville vurdert engang.

6423670[/snapback]

 

Nei jeg har slått fra meg ideen med GeForce kortet. Da sitter jeg igjen med de to rimeligere ATi kortene. Noen ideer eller tanker med de to kortene? Og holder CPU/Ram følge med disse kortene? (P4 2.8 ghz, 1gb ram)

Lenke til kommentar

X1600PRO kortet er nok av nyere teknologi og vil gi visse effekter i f.eks Oblivion som X800GTO kortet ikke vil, likevel regner jeg med at X800GTO vil gi mer ytelse i ren kraft.

 

512MB på X1600PRO kortet er kun et salgstriks, gå for et 256MB om du skal ha..

 

Edit: skriveleif

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Jeg bestilte DETTE kortet for 20 min siden, er det noe særlig eller?, så vel egentlig bare på prisen jeg da. For jeg gidder ikke å punge ut 3000 for et ok skjermkort da jeg ikke har noe problem med å kjøre spill med alt på low, så til det er det vel greit?

6423856[/snapback]

Ærlig talt så spørs det fra hvilket årtusen spillene dine er fra, det er ikke alle spill du vil klare å kjøre på minimum grafikk engang med det kortet..

Lenke til kommentar
Jeg bestilte DETTE kortet for 20 min siden, er det noe særlig eller?, så vel egentlig bare på prisen jeg da. For jeg gidder ikke å punge ut 3000 for et ok skjermkort da jeg ikke har noe problem med å kjøre spill med alt på low, så til det er det vel greit?

6423856[/snapback]

Ærlig talt så spørs det fra hvilket årtusen spillene dine er fra, det er ikke alle spill du vil klare å kjøre på minimum grafikk engang med det kortet..

6423876[/snapback]

 

Jeg spiller mest wow da...

Lenke til kommentar
Jeg spiller mest wow da...

6423891[/snapback]

Må nok desverre si at du har gjort et skikkelig dårlig kjøp der, det er ikke for moro jeg sier det men min ærlige mening.

 

Du kunne like godt kjøpt 128MB versjonen og fått like mye/lite ut av kortet.

 

Folkene som har lagt inn erfaringer på komplett lyver så fråden står (eller de har absolutt ingen peiling på hva de snakker om), det er ingen mulighet i verden at det skjermkortet kjører WOW på max, det er nok såpass svakt at du er heldig om du kan kjøre på laveste innstilling med 800X600 i oppløsning uten at det hakker konstant.

 

Om det er på komplett du har bestilt så anbefaler jeg sterkt å gå inn og slette ordren din snarest og heller få hjelp til å finne noe som er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Tips til dere som fremdeles sitter på AGP: http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...underveis/27071

 

7600 GS og GT kommer også som AGP, dette blir antagelig mest for pengene for dere som gidder å vente. Jeg tror selv jeg koster på meg et 7600GT når det kommer.

 

stekri88: hvis du bare har 700kr å rutte med, burde du sjekke ut bruktmarkedet: http://bruktmarked.hardware.no/kat.php?k=7...sort=asc&only=s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...