Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc oppfører seg merkelig, henger seg uten grunn++


Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med pc`n min. skal prøve og skrive kort hva som har skjedd i det siste:

 

Merket at plutselig en dag ville ikke media player eller msn virke som det skulle, når jeg åpnet programmene hang dem seg...

Tenkte jeg skulle legge inn xp på nytt for og se om det ga noe utslag, joa alt gikk knirkefritt til jeg skulle legge inn driverne til skjermkortet, da kom det opp at driveren ikke var xp logo godkjent eller noe i den duren.. (lastet ned driver fra skjermkortet sitt hjemmeside, siden jeg ikke finner cd`n min akkurat nå)

Jeg valgte og instalere driveren, til tross for advarselen siden jeg må ha driver til skjermkortet uansett...

 

Nå så alt ut til og virke som det skulle, inntill jeg fikk en del virus og sånt som jeg ikke fikk fjernet, så jeg tenkte jeg skulle legge inn windows på nytt igjen. Siden det gikk greit sist, samme driveren ble brukt og samme advarsel kom opp.

 

Når jeg skulle la media player søke etter sangene mine kommer den bare til 25% og der stopper den...

 

og i går begynte datan og oppføre seg akkurat som den gjorde før jeg la inn xp for første gang... msn og media player ville ikke starte osv

Datan bruker også mye lenger tid på å starte opp også...

 

men akkurat nå virker alt som det skal, men den virket bra i går også, men den har tullet en del i dag også...

 

Min hardware er:

CPU: Amd athlon 64 3200+

Minne: Corsair value select 512mb*2

Hovedkort: Gigabyte K8NE

 

Hardisker:

Seagate 250GB, den har to partisjoner, C og F (windows ligger på F, trykket feil under instalasjonen)

Maxtor 200GB (lagring)

Seagate 250GB (lagring)

 

 

Håper noen skjønner hva jeg har skrevet, og kan hjelpe meg!

Mvh Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Det sier vel kanskje seg selv, men av og til kan det være lurt å ha i bakhodet. Korrupte mediafiler fra andre partisjoner vil gjøre den samme skaden når de leses på nytt, og på nytt. Mange som looper fælt her før de tilslutt formaterer alt :mrgreen: Hva slags skjermkort har du forresten?

Lenke til kommentar

At skjermkortdriveren ikke er godkjent, er ikke noe du skal bry deg om. Det er vel nesten ikke noe som er det, men det meste fungerer helt fint allikevel (er bare et mislykket forsøk fra Microsoft på å få alle drivere sendt til de for godkjenning først). Står nesten helt sikkert i manualen til skjermkortdriveren at du bare skal godta uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har Geforce 6500...

skjønte ikke helt hva du mente lystgass...

 

Afseth: Ok, da vet jeg det =)

 

Takker for svar!

 

 

edit: kan det komme av at hardiskene mine er alt for varme?

så nå at de lå på rundt 50 grader alle sammen :no:

 

skal sette i noen vifter nå!

Endret av Kim64
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...