Gå til innhold

Nytt kabinett - trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter et kabinett og pris er ikke så farlig enda (bare det ikke er snakk om mer enn kr. 3500,-). Det jeg er på utkikk etter er en total løsning som kan gi meg følgende fordeler:

 

Full tower-format. Muligheter for opptil 6 3,5" harddisker. Vil ikke ha en løsning som gir overflod av 5,25". Maks 2 er helt ok. Hva skal man med 5? Det må være minimum plass til 6 pci-spor. Jeg vurderer sterk vannkjøling, og har utelukkende sett på Zalman sine løsninger: Zalman Reserator 1 Plus eller Zalman Reserator 2 eller bedre. Jeg er litt usikker her, fordi Reserator 2 er ikke noen steder å se i disse dager, og jeg har bare lest om den og vet ikke nok til å kunne ta en besluting.

 

Det skal være en server/spillmaskin, en kombinasjon som ikke er altfor vanlig. Strømforsyning er også noe jeg vurderer her. Min gamle gjør fremdeles susen og bråker ikke overhode. Jeg trenger en ny PSU snart grunnet overgangen til bedre grafikkkort. ;)

 

Sist og ikke minst, jeg vil gjerne redusere antall vifter og det er grunn til at jeg ønsker en overgang. Systemet mitt generer mye støy, og jeg vil i alle fall kunne redusere dette betraktelig. Det er altfor mange kabinetter der ute, og jeg finner ikke det rette kabinettet, og jeg har brukt ca. 4 måneder allerede og ikke funnet det jeg trenger. Sidedøre på kabinettet foretrekkes gjennomsiktig, men ikke en must. Det som kanskje er en must, er at kabinette MÅ være aluminium og meget, meget romslig. Alle mulige slags FORNUFTIGE tilbakemeldinger blir meget høyt verdsett. Jeg takker på forhånd. :D

Endret av nighdark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette vil dekke dine fleste behov.

 

Lian Li Modular Cube Case

 

 

Hdd plass minimum 6, holder det med 27? (må kjøpes moduler)

Plass til en haug med 120mm vifter og to 80mm...

Pci spor 7, så ja...

Aluminium, JA og mye av det :)

Romslig: Plass til en middels stor dverg...

Vindu: Kan kjøpes som tillegg som alt annet til dette kabinettet.

 

Du vill ikke ha problemer med å bruke sånn ca. 3-4000 kroner på det for å si det sånn.

 

Du kan jo ta en titt på Snekker`n tråd om kabinettet: HER!

 

Når det kommer til psu: En fra Mist er tingen.

 

Jeg har dette kabinettet selv og det er fantastisk for å være litt partisk...

 

Edit: Byttet ut strømf. med psu...

 

Edit 2: Snekker`n ikke Snekker`s :whistle:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...