Gå til innhold

Fikk 50mm f/1,8 linse i dag


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Fikk en fast 50mm f/1,8 linse i dag, ble litt imponert, bestilte linsen på Tirsdag`s kveld, og i dag kom pakken!.

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder, sikkert mange som vurderer å kjøpe denne linsen pga. den lave prisen (899,-).

 

Selvfølgelig høljer det ned ute nå, jeg som hadde gledd meg til å gå på en liten foto tur, menmen.

 

En av mine store "drømmer" når det kommer til fotografering, har alltid vært å kunne "styre" dybdeskarpheten, og det kan man jo med denne linsen, artig.

 

Noen som vet når denne linsen er på sitt beste?. Med tanke på blenderåpning?.

 

:)

post-92848-1151777930_thumb.jpg

post-92848-1151777950_thumb.jpg

post-92848-1151777993_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet når denne linsen er på sitt beste?. Med tanke på blenderåpning?.

 

:)

6418843[/snapback]

 

 

Som de fleste andre objektiver, er dette nok best mellom F8.0-F13

 

Det som er under er nok knivskarpt på dette objektivet og ja, men skarpest på dette.

Lenke til kommentar

Hvilket merke prater vi om her? Kan sikkert finne en test til trådstarter mtp "sweetspot". Det er gode sjangser for at den kan operere optilmalt før f8 i hvertfall før f 11.

photozone.de har vel test på både canon og nikon. Nikon sin er virkelig bra!!

Lenke til kommentar

Heisann folkens !.

 

Takker for svar angående nårtid linsa er på sitt beste!.

 

Jeg kjøpte linsa hos www.mpx.no , bestilte den Tirsdags kveld og den kom på Lørdag, ble meget imponert. Fikk sporingsnummer og alt, meget fornøyd.

 

Utrolig kjekk linse, litt irriterende at den er låst på 50mm, men that`s life:).

 

Denne er altså best på f/5,6 , mens de fleste objektiver er best mellom 8-13?.

Lenke til kommentar
Heisann folkens !.

 

Takker for svar angående nårtid linsa er på sitt beste!.

 

Jeg kjøpte linsa hos www.mpx.no , bestilte den Tirsdags kveld og den kom på Lørdag, ble meget imponert. Fikk sporingsnummer og alt, meget fornøyd.

 

Utrolig kjekk linse, litt irriterende at den er låst på 50mm, men that`s life:).

 

Denne er altså best på f/5,6 , mens de fleste objektiver er best mellom 8-13?.

6429741[/snapback]

Visstnok marginalt skarpere på 4, i følge denne testen. Det er korrekt at de fleste objektiver er skarpest på f8-13 ja. Men som du sikkert ser, er 50mm-ern skarpt nesten uansett hvilken blender du bruker den på, så ikke bli helt opphengt i akkurat f4/f5.6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...