Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lang bootetid (winxp)


Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp pcen så henge den seg rett før den begynner å laste windows (altså rett før denne skjermen). Det kan ta opp mot 2 min før den begynner å laste, men etter at den er ferdig å laste er det ikke noen flere problemer med pcen. Hva kan være grunnen til at dette skjer? Det er ikke HDD, for jeg har nettopp satt i enda en som jeg innstallerte OS på, samme prob.. Lurer på om det kan være noe galt med HK...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste tingen som jeg får advarsel rundt den tiden jeg startet opp er

"Warning 01.07.2006 14:59:22 ati2mtag WDM 1049"

Altså Type, date, time, source, category og event..

 

[edit] Betyr det at det er noe galt med skjermkortet? :/

Har all in wonder x800ve..

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Kan muligens være en feil med skjermkortdriveren. Om denne tjenesten faktisk trenger å gå vet jeg ikke, men du kunne prøvd å stoppe den fra å kjøres i boot,feks med start>run og skriv msconfig og gå til startup og hak den vekk. reboot.

Evt laste ned nyeste driver, avinstaller og legg inn på nytt.

Lenke til kommentar

Sjekk om noen av gullplatene er skjeive/ødelagte, og sjekk om kortet sitter ordentlig i, for den "dingsen" du har ødelagt, er det som holder skjermkortet godt inn i AGP-slottet.

 

Prøv også å start opp Windows med VGA-driverne (altså skjermdriveren til Windows), oppstår samme problemet da?

Lenke til kommentar

Tror ikke noen av platene er ødelagt, og jeg vet at kortet sitter godt inni slot'en, jeg har cooler master ammo 533 kabinett med et eget skrueløst system for å holde kortene på plass.. Skal prøve med et gammelt skjermkort i morra/på mandag så får se om det går bedre da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...