Gå til innhold

BETA downgrader for PSP 2.5 og 2.6

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jess, dere hørte riktig. Som mange av dere allerede vet har det blitt åpnet for Kernal-tilgang på 2.5 og 2.6. Dette ville også mest sannsynlig føre til en downgrader. OPS, dette er kun en BETA men mange har rapportert suksess.

Yes, you have read the title right - 2.50/2.60 Downgrader. Dark_Alex, along with Mathieulh and Yoshihiro from SonyXTeam, have released the first working 2.50/2.60 downgrader. Most credit goes to Dark_Alex (as said by Mathieulh) as he is the founder of the downgrader. Also, we would all like to give our thanks to Hitchhikr for the exploit that made this all possible. We have seen several betas over the past few days, several of which have been confirmed as non-working. However, just a few moments ago, Mathieulh released a beta version of the upcoming v5 of the downgrader. Dark_Alex is currently asleep as I am typing this, and thus cannot release the final version (non-beta). If you choose to use this downgrader, use it at your own risk!! This is still a beta version!! A lot of people are reporting success, but please, try at your own risk!

MERK FØLGENDE: Before downgrading, make sure you meet the following requirements -

Your PSP is not a TA-082 (If you do have this PSP version, it may result in a brick) Finn ut her om du har riktig versjon.

2.50/2.60 User Instructions

1. Copy the folder the DOWNGRADER/2.50/DOWNDATERTEST if you have 2.50

2. or DOWNGRADER/2.60/DOWNDATERTEST if you have 2.60 to /PSP/GAME/ in your memstick

3. Wait for someone with 1.50 to pass you a folder called DOWNDATER and copy it to the root of your memstick.

4. Init GTA and the eLoader

5. In the eLoader menu, choose the downdater test. WARNING: the program won't output any display and any warnings, it will init the downgrader process inmediatelly.

6. You'll see that your memstick flashing. That means that your psp is being flashed from the memstick.

7. You won't see any type of output in the screen (this is for safety). When the memstick finishes of flashing, WAIT at least a minute, and then reinit your psp by holding the power button.

8. That's all. If all went right, you'll have 1.50. If it went less good, you'll still have 2.50/2.60. If all went wrong, you'll have a bricked psp(except in the case you have the modchip) Remember that you have accepted that risk.

9. If your PSP is showing up as v2.01, this is fine. Just use Wab Version Changer and change it to v1.50

Download link for 2.5 her.

Download link for 2.6 her.

Men husk at dette er på eget ansvar.

Les mer her.

Der finner dere også en video som viser en 2.6 downgrade til 1.5. ;)

Jeg har ikke testet det selv enda, for jeg vil vente til neste versjon av downgraderen. ;)

EDIT: Glemte jo selfølgelig at det er passord på .zip'en, den er I_USE_AT_MY_OWN_RISKS

EDIT2: Her kan dere lese om folk som har testet det.

EDIT3: Dere trenger også en 1.5 dump her finner dere alt dere trenger. :)

Endret av Bertelsen
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du kjøre homebrew (Hjemmelagde programmer/spill.)

Jeg kan komme med noen eksempler på hva jeg kan gjøre med min PSP; Kjøre radio over nettet, altså Shoutcast. Jeg kan spille Nintendo, Super Nintendo, Sega, Nintendo 64 -spill osv osv. Jeg kan styre PC'en, jeg kan spille UMD-spill rett fra minnekortet, de er lagret som ISO, hvis du har vært borti det. Jeg kan endre tekstypen i menyen, oppstartslyd, videoen som kommer når du starter et spill.

Hvilken Firmware har du da?

Skrevet
Da kan du kjøre homebrew (Hjemmelagde programmer/spill.)

Jeg kan komme med noen eksempler på hva jeg kan gjøre med min PSP; Kjøre radio over nettet, altså Shoutcast. Jeg kan spille Nintendo, Super Nintendo, Sega, Nintendo 64  -spill osv osv. Jeg kan styre PC'en, jeg kan spille UMD-spill rett fra minnekortet, de er lagret som ISO, hvis du har vært borti det. Jeg kan endre tekstypen i menyen, oppstartslyd, videoen som kommer når du starter et spill.

Hvilken Firmware har du da?

6467366[/snapback]

Som sagt har jeg ikke psp, men skjønner at downgrading gir mulighet til emulatorer og slikt og mye mer som du sa.

Skrevet

Med 1.5 kan du kjøre Homebrewet rett fra menyen, under "Game."

Det kan du ikke med 2.01 å oppover. Da må du starte GTA:LCS først. 2.0 å oppover har heller ikke kernal-tilgang, så de kan ikke kjøre iso-programmer. ;)

Skrevet (endret)

Har en PSP 2.01 og har skjønt jeg må oppgradere til 2.50 eller 2.60 før jeg kan downgrade. Noen som har update til en av disse? Har googla litt og fant en 2.60, men den er north america og PSP'n min kaller den for corrupted data

Edit: Formaterte memorystick'en og lasta ned 2.50 fra PSPnett.com. Da funka det. Nå gjelder det bare å få tak i GTA...

Endret av Hobbes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...