Gå til innhold

Trenger tips til ny Tablet PC


Anbefalte innlegg

Ønsker tips og erfaringer til kjøp av ny Tablet. Pris er maks ca. 17000, men gjerne mye lavere :)

 

Så langt har jeg funnet HP Compaq TC4400 og Toshiba Portege M400 som gode kandidater med god batterilevetid, og til og med Core Duo prosessor. Problemet er at jeg mye heller vil ha en enda lettere, tynnere og billigere Tablet, men jeg har ikke klart å finne noen gode alternativer. Det hadde selvsagt vært tøft med Core Duo og greier, men jeg har ikke behov for en kraftig bærebar, siden bruken hovedsaklig blir som erstatning for notatblokk + blyant. Da er det mye mer interessant å ha en Tablet som er tynn, lett og har god batterilevetid. TC1100 ville nok vært midt i blinken, men den finner jeg ikke på noen norske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en tc4200 som fysisk på samme størrels som tc4400. Mulig den kan virke litt tykk, men slik blir det vel når man skal ha en hybrid og ikke en "ekte" tablet pc. Fordelen er at man kan bruke den som både en vanlig pc eller rableblokk. I tilleg så er den solid og velbyggd. Løfter den fint etter skjermlokket uten at det bøyer seg.

Fikk tak i et par brukte tc1100 for et par uker siden som neppe så ut til å ha blitt brukt noe (Statoilmaskiner fra Greentech). De er litt mindre og faktisk ikke så mye tynnere heller. De er derimot muligens penere utseendemessig enn HPs nyere og mer anonyme modeller. Jeg fortrekker sistnevnte...

Endret av oj9900
Lenke til kommentar

Heisann

 

Sitter selv med denne http://www.psdata.no/ps.asp?it=113768&mlevel=180109

og er meget fornøyd...

 

Den veier nok noe mer enn alternativene dine og kan kanskje virke litt mer klumpete, men har til gjengjeld større hd, mer ram og eget skjermkort.

Leveres med to batterier ett 6-cell og ett 3-cell, med 6-cell får du ca 3 til 3,5 timer arbeidstid, d.v.s teksbehandling, notering og wlan på. DVD-brenneren kan tas ut og gir da plass til ett ekstra batteri på 6-celler.

 

På grunn av skjermutførelsen kan pennen med fordel brukes istedet for mus når skjermen er i oppreist stilling.'

 

Det er en fordel å kunne sammenligne flere maskiner opp mot hverandre, ta og kjenne på, vri og vende på, men desverre er det ikke mange butikker som har disse maskintypene utstillt. (Vet de har en Acer på ps-østereng i arendal)

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at jeg kommer til å velge TC4400. Dette er mest basert på anmeldelser av TC4200, som får skryt for veldig god byggekvalitet (ganske viktig), god batterilevetid, også har TC4400 Core Duo. M400 har fått en del negativ omtale fra brukere angående viftestøy, og har i allfall ikke fullt så god batterilevetid som TC4200. Den har heller ikke fått like mye skryt for byggekvaliteten. Jeg blir også bare mer og mer glad i tanken av å ha en Core Duo med 2 GiB RAM. Slike spesifikasjoner vil jo være meget gode i lang tid framover IMO.

 

Har sett litt på den du linker til raven109, og den ser jo unektelig ut som en finfin tablet. Ender dog enda opp på TC4400 (siden TC4200 med Core Duo ser ut som en nær perfekt hybrid, bortsett fra manglende CD/DVDROM). Bedre grafikkort trenger jeg ikke, spesielt siden GMA950 rapporteres å kunne kjøre Vista Aero Glass helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...