Gå til innhold

Vedr. Windows 2003 Server og SP1


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en Server med 2 x AMD Opteron 2502 og 10 Gb i minne.

HK er av typen MSI K8D Master3-133-FA4R

Har også Sata raid kortet av typen HighPoint RocketRAID 2220

 

Det som skjer når jeg legger inn SP1 er at serveren tryner helt fabelaktig. Etter det så må jeg reinstallere hele dritten, har ingen annen sjangs. Er det noen der ute som veit noe? Tror det er SATA raid kontrolleren men er ikke HELT sikker da.

 

Hva kan gjøre dette her.

 

Hvis bytte av Sata Raid kontroller er bedre en Highpoint a? Vil ikke ha dette problemet.

Bruker den siste BIOS, drivere etc for kontrolleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

 

Jeg kjører 2x2GHz Xeon m/2G ram og en HighPoint 2240 i Win2003SP1 uten problemer.

Mener å huske at når jeg oppdaterte så var det noe som klikka med kontrolleren.

Tror det var at driveren ble resatt til orginaldriveren i win2003.

Måtte bare legge inn de på nytt så har jeg ikke hatt problemer siden.

Lenke til kommentar

Dere tror altså at driverene blir satt tilbake til den gammle eter SP1 legges inn?

 

Jeg ville helst sluppet å streame inn SP1 pga. det gjør at IIS og Cerficat server får STORE problemer. Default page i IIS blir ikke opprettet etc.

 

Dere tror det ikke er noe med minne modulene da?

Vis jeg må ty til å skifte ut RAID kontrolleren til Promis så får jeg gjøre det, vil ikke ha noe kødd da. Men helst ungå den løsningen. Skal ikke kjøpe High Point en gang til ihvertfall.

Endret av Micro80
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Dere tror altså at driverene blir satt tilbake til den gammle eter SP1 legges inn?

 

Jeg ville helst sluppet å streame inn SP1 pga. det gjør at IIS og Cerficat server får STORE problemer. Default page i IIS blir ikke opprettet etc.

 

Dere tror det ikke er noe med minne modulene da?

Vis jeg må ty til å skifte ut RAID kontrolleren til Promis så får jeg gjøre det, vil ikke ha noe kødd da. Men helst ungå den løsningen. Skal ikke kjøpe High Point en gang til ihvertfall.

6426958[/snapback]

 

til info så har jeg samme hovedkort (6 stk faktisk) og har ikke støtt på problem ved oppgradering til sp1. har hatt servere med både integrert sata og scsi (og boot fra begge typer)

 

Hva med å KUN legge inn sata drivere etter clean install, sette opp kun IIS og cert server for så å oppgradere til sp1.. eventuelt lage en ghost image (eller lignende) før du oppgraderer til sp1.

Har aldri opplevd at en service pack fjerner en slik driver.. Dessuten så finnes det vel boot-cd's som kan installere sata-drivere uten å laste OS (rescue cd)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Hvorfor installere SP1 er pga. å få full utnyttelse av 10 Gb i minne som jeg har. Uten SP1 er det maks 4 Gb i minne.

 

Det kan godt være SATA kontrolleren som ødlegger for meg. Får Device DRiver error når serveren går ned etter SP1 er installert. Vil gjerne ha tips til oppsett av minne på HK jeg har. Får kun brukt noen av minne sporene og ikke alle. Syns det er rart.

Vis noen har forslag til kjøling av 2 x AMD Opteron 250 så kom med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...