Gå til innhold

Hjelp med feilsøking i kode


Anbefalte innlegg

Jeg sitter og prøver å lage meg CVvisning ved hjelp av PHP og MySQL.

Jeg har ikke kommet så langt enda, men jeg har fått en feilmelding som jeg absolutt ikke skjønner eller klarer å finne årsaken til

Koden er som følger:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

<html>
<head>
<? include('inc/dbcon.php'); ?>
</head>
<body>
<table border='0' cellspacing='0' cellpadding='0' width='305'>
<?php
$cv_hent = mysql_query("SELECT * FROM f_cv_person WHERE id = '1'");
if(!$cv_hent) die('DB error: '.mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($cv_hent)) {
 echo  '<tr><td width='40%'>Navn:</td><td>'.$row['fornavn'].' '.$row['etternavn'].'</td></tr>'.
 '<tr><td width='40%'>Født:</td><td>'.$row['born'].'</td></tr>'.
 '<tr><td width='40%'>Mobil:</td><td>'.$row['mobil'].'</td></tr>'.
 '<tr><td width='40%'>Epost:</td><td><a href='mailto:'.$row['epost'].''>'.$row['epost'].'</a></td></tr>'.
 '<tr><td width='40%'>WWW:</td><td><a target="_blank" href='http://'.$row['www'].''>'.$row['www'].'</a></td></tr>'.
 '<tr><td width='40%'>Adresse:</td><td>'.$row['adresse'].'<br>'.$row['postnr'].' '.$row['poststed'].'</td></tr>'.
   '<tr><td align="left" valign="top">'.$row['innhold'].'<hr></td></tr>';
}
?>
</table>
</body>
</html>

Feilmeldingen jeg får er:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER, expecting ',' or ';' in /home/cl-k/web/testsiden.net/cvsql.php on line 11

 

Jeg har prøvd å rette opp i forhold til de tegnene som feilmeldingen nevner men jeg finner ingen løsning på det.

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...ble mye fnutter å holde styr på her! Istedenfor å ha alt i en echo kommando, hvorfor ikke heller slå hele tabellen sammen i en variabel og så returnere den? Slik:

 

$var = '<table blablabla>';
$var .= '</table>';
echo $var;

 

Prøv det og legg ut koden så er det kanskje lettere å se. Blir nemlig uoversiktlig når du har kode over så mange linjer!

 

PS: Tror kanskje problemet ligger i at du ikke skiller mellom hvilken fnutt du bruker. du skriver echo '<table width='40%'>'. Når du hele tiden bruker ' så blir ikke det du skriver ut en hel string. 40% blir på en måte ikke en del av strengen. Skriv slik: echo '<table width="40%">'

Endret av kjey
Lenke til kommentar

Trolig noe tull med linjeskift

Prøv å dele den opp i flere operasjoner eller få alt på en lang linje.

Blir ofte litt knot i begynnelsen når man har mange lange operasjoner, start med ett felt og legg til ett og ett så går det nok bedre.

Lenke til kommentar

prøv og heller skriv linjen slik:

echo  "
<tr><td width='40%'>Navn:</td><td>{$row['fornavn']}{$row['etternavn']}</td></tr>
<tr><td width='40%'>Født:</td><td>{$row['born']}</td></tr>
<tr><td width='40%'>Mobil:</td><td>{$row['mobil']}</td></tr>
<tr><td width='40%'>Epost:</td><td><a href='mailto:{$row['epost']}'>{$row['epost']}</a></td></tr>
<tr><td width='40%'>WWW:</td><td><a target="_blank" href='http://{$row['www']}'>{$row['www']}</a></td></tr>
<tr><td width='40%'>Adresse:</td><td>{$row['adresse']}<br>{$row['postnr']} {$row['poststed']}</td></tr>
<tr><td align="left" valign="top">{$row['innhold']}<hr></td></tr>";

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...