tørrfisk Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Fikk skiftet coilen i dag på verksted, kjørte i en time etterpå før jeg dro hjem, den fusket litt, men kjørte ok i en time. Nå får jeg start på den, men den slokner rett etter tenning. Har nok bensin og lurer på hva som kan være galt? Er mulig mekanikeren kan ha kommet borti noe elektronikk. Det er en Audi 80 1993 modell forresten.
alexkl Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Værre enn å ringe dit du ''fikset'' den er det ikke.. Si at bilen ikke vill starte og at du trenger den fortest mulig.. De fikser sikkert resten. Er nok dem sin skyld.
tørrfisk Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Det stemmer, men viss det er en bagatell hadde jeg likt å fikse det selv Da slipper jeg også å kjøre en time.
alexkl Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 aha.. Skjønner.. Du kan jo ringe og spørre om tips da?
tørrfisk Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Det må være strømrelatert siden jeg får start på motoren. Merkelige greier. Ingen som har noen tips?
alexkl Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Håper på dine vegne at noen kommer med noen glupske tips..
M.B. Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 (endret) Du har ikke en 1994 modell? De har problemer med startsperren.Da starter den å sviver i 3 sek før den stopper.Det har ingenting med fusk da. Endret 29. juni 2006 av Morten B
tørrfisk Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 Den er en 93 dessverre, har aldri hatt problemet før. Kan det være noe justering som må gjøres pga coilskifte?
L O G I M A N Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Sjekk at alt sitter skikkelig på plassen sin. Alt av kabler. Siden den fusket litt kan det være noe som har løsnet helt til slutt
tørrfisk Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Skrevet 29. juni 2006 En mente at ny coil og gamle, slitte ledninger kan være dårlig kombinasjon?
Veipatruljen Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Jeg tror du må få bilen til verksted igjen. Kan høres ut til at ditt problem skylles en el-feil ja. Det er slik at coilen får full spenning så lenge starteren er aktiver. Når dmotoren så starter og du slipper nøkkelen brytes denne full spenning tilkoplingen til colen. Nå skal coilen ha en litt lavere spenning. Dette ordnes ved at strømmen nå sendes gjennon en motstand. Er ikke den monterte coilen av nøyaktig samme type som den gamle kan dette føre til at den elektriske motstanden har tatt skade. Selvfølgelig kan det også bare være en dårlig el-forbindelse. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå