Gå til innhold

Ny spille-Pc, 9-10K


Anbefalte innlegg

Hei!

Da dataen min nå har rundet to år, er det på tide med en ny. Pcen skal brukes til spilling

(Bf2, cs:s, og de som kommer), musikk, film osv.

 

Jeg satser på å bygge selv denne gangen, og om jeg kan få kjøpt alt fra en nettbutikk er det fint :)

 

Tusen takk på forhånd.

Endret av gamemaster_001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til 24.Juli! :)

Da kutter AMD prisene med 25-50%, og da blir det mye for pengene! :thumbup:

(Intel Conroe lanseres også da - nærmere bestemt 23.Juli)

 

Så hvis du lager samme posten igjen da, eller slenger deg på en annen, så setter jeg gledelig opp et oppsett til deg :cool:

Lenke til kommentar
Takker for svar!

 

Jeg har skjerm, mus og tastatur fra før. Eneste som skal kjøpes inn er selve pcen  :yes:

 

Hvordan er dobbelkjerne i spill? Lønner det seg, og er det noe som kan gjøre systemet billigere uten at det går noe særlig utover ytelsen i spill?

6409159[/snapback]

I dag er det veldig få spill som utnytter dobbelkjerne, så nå kan det lønne seg å kjøpe en enkeltkjerne 3800+ til 1200 kr, og så heller bytte til for eksempel dobbelkjerne neste år når flere spill vil støtte dobbelkjerne. En 3800+ vil være en knallgod cpu til spilling.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Da går jeg sannsyneligvis for en enkelkjerne CPU, ettersom jeg ikke har så veldig mye penger å rutte med. Kan noen sette opp en AM2 spille-pc med alt som trengs? Vil gjerne spille BF2 med det meste på fult, med en FPS over 60, og CS:s med 100fps :)

 

ang. Kabinett så ser jeg etter noe som er stilrent og stille :)

Endret av gamemaster_001
Lenke til kommentar
Ikke som vet vet, har hørt man må disable den ene kjernen får å kjøre stabilt :\

 

Noen som vet om forbedringer med oppsettet Efikkan Satte opp for meg?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=28795

6412772[/snapback]

 

7900GT-kortet er vel det beste i sin klasse, men det er en stor fare for at det går kaputt etter en stund.

Det er visst noen brikker på undersiden som har en tendens til å bli fryktelig varme, og evt. smelte - og da er det kaputt.

Så hvis du ikke vil risikere dette, må du lese noen skriv om dette og evt. kjøpe noen kjøleribber som passer brikkene, eller velge et ATI-kort :innocent:

Lenke til kommentar
Ikke som vet vet, har hørt man må disable den ene kjernen får å kjøre stabilt :\

 

Noen som vet om forbedringer med oppsettet Efikkan Satte opp for meg?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=28795

6412772[/snapback]

 

7900GT-kortet er vel det beste i sin klasse, men det er en stor fare for at det går kaputt etter en stund.

Det er visst noen brikker på undersiden som har en tendens til å bli fryktelig varme, og evt. smelte - og da er det kaputt.

Så hvis du ikke vil risikere dette, må du lese noen skriv om dette og evt. kjøpe noen kjøleribber som passer brikkene, eller velge et ATI-kort :innocent:

6412790[/snapback]

Så lenge det ikke blir overklokket skal ikke det være noe problem. Om det likevel skulle hende, så er det fem års reklamasjonsrett, så da får eigeren et nytt kort i samme prisklasse (altså et bedre et).

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Selvbygging er lurt. Men hva trenger du? Har du noe fra før? (som skjerm? kabinett?)

 

Her er et oppsett: Spillepc 9k. Minnet er veldig dyrt, så det kan lønne seg å kjøpe det for seg, for eksempel fra Netshop som har billigere minne, eller du kan velge tregere minne.

 

Hilsen,

efikkan.

6409107[/snapback]

Jeg skal også bygge pc snart, og likte dette forslaget veldig godt, men jeg kan godt legge in et par flere tusenlapper til, pc'en kan koste opp mot 11k, noen som har forslag til hva jeg skal oppgradere fra det oppsettet?

Lenke til kommentar
Ikke som vet vet, har hørt man må disable den ene kjernen får å kjøre stabilt :\

 

Noen som vet om forbedringer med oppsettet Efikkan Satte opp for meg?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=28795

6412772[/snapback]

 

7900GT-kortet er vel det beste i sin klasse, men det er en stor fare for at det går kaputt etter en stund.

Det er visst noen brikker på undersiden som har en tendens til å bli fryktelig varme, og evt. smelte - og da er det kaputt.

Så hvis du ikke vil risikere dette, må du lese noen skriv om dette og evt. kjøpe noen kjøleribber som passer brikkene, eller velge et ATI-kort :innocent:

6412790[/snapback]

Så lenge det ikke blir overklokket skal ikke det være noe problem. Om det likevel skulle hende, så er det fem års reklamasjonsrett, så da får eigeren et nytt kort i samme prisklasse (altså et bedre et).

 

Hilsen,

efikkan.

6413058[/snapback]

 

Dette er et problem, SELV om man ikke klokker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...