Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC starter ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja power sv kan være koblet feil.. Skjekk dette samtidig som du ser/dytter litt på rammen så den sitter skikkelig nedi..

Skjekk alle kontakter..

 

Om det ikke fungerer etter dette, kan du koble fra alt unyttig- HDD,DVD brenner,floppy osv.

HK,CPU, en rambrikke og skjermkortet skal stå igjen.. og selvfølgelig psu da!

Lenke til kommentar

Viss den er korrekt, så kan du prøve å kun bruke en rambrikke.

Og evt det som alexkl sa etterpå, Kun ha det ytterst nødvendige tilkoblet.

 

EDIT: Når du monteret hovedkortet, du brukte slike stand-off vel? slik at selve hovedkortet ikke tar borti kabinett-veggen og du er sikker på at ingen skruer der som tar borti kortet slik at det lager en eventuell kortsluttning. :)

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar
Stand-off? Vet ikke helt hva det er, men det eneste som var litt tull med var de skrue-greiene hovedkortet skal hvile på, for det var med èn for lite.

6408143[/snapback]

 

Okei, gjør ikke noe om det mangler en viss kortet står fint, men med stand off mener jeg slike som du skrur i kabinettet og som du kan skru en annen skrue nedi.

Vanskelig å forklare. :p

 

BILDE :D

 

SCREWNUTM.jpg

 

Har du montert slike? og sjekket du opp i startknappen? ;)

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar

Jaja, samma det, FOR NÅ VIRKER DEN :w00t: ! Den skrudde seg på nå! Jeg bytta om på den 4-pin ledningen, for jeg hadde tatt feil ledning! Jeg tok den som kunne gjøre om 20-pin'en til 24-pin i 4-pin kontakten, men så bytta jeg til en annen! Håper bare ikke skjermen blir svart nå da!

Lenke til kommentar
Jaja, samma det, FOR NÅ VIRKER DEN :w00t: ! Den skrudde seg på nå! Jeg bytta om på den 4-pin ledningen, for jeg hadde tatt feil ledning! Jeg tok den som kunne gjøre om 20-pin'en til 24-pin i 4-pin kontakten, men så bytta jeg til en annen! Håper bare ikke skjermen blir svart nå da!

6408213[/snapback]

 

Oi, det som var feilen. Trodde ikke de kontaktene var like, men så lærte jeg noe nytt idag og. :D

 

Håper alt ordner seg da, det er en sprek pc du har kjøpt :w00t:

 

EDIT: Brukte du kjøleren som fulgte med CPU eller ? :cool:

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...