samari Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Wake on lan fungere over internett også ja? Noen som vet hva den andre metoden enn Magicpacket (eller hva det nå heter)heter får å vekke? (om det er en annen da) Min server pc vil ikke starte når jeg sender magicpacket, men netverkskort LEDn blinker i det jeg sender. HJELP!
Patz Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Jeg er ikke sikker, men tviler på at det funker over internett. Sjekk om NIC og HK har WOL-kontakt, isåfall skal det gå en kabel mellom de.
Thlom Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Wake on Lan fungerer bare innad i samme subnet. For å få det til å fungere over internet må du nesten ha en PC som er på i subnetet til den PCen du skal vekke og bruke denne som en "gateway". Altså få kjørt et script på denne maskina som sender wol-pakken til maskina du skal vekke.
OleByst Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 (endret) litt seint ute, men måtte bare http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx Endret 14. august 2006 av OleByst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå