Gå til innhold

Musikk: Littegrann hjemmelagd musikk


Anbefalte innlegg

Ja, da var det kanskje på tide at jeg bidro med noe, så jeg fant fram en sang jeg har hatt liggende en stund. Er enda ganske fersk i FL Studio, og jeg endte opp med denne sangen etter en del eksperimentering. Er jammen meg ikke sikker på hva slags sjanger dette blir heller, men det går vel kanskje under elektronika?

 

Er ikke så mye mer å si, utenom at den er laget i FL Studio 6 med diverse VST plugins. Synes det er litt synd at FL Studio ennå ikke tar nytte av dual-core, for denne sangen går det ikke an å spille av i realtime uten at høyttalerene knitrer verre enn peisen på kald høstkveld.

 

Link fjernet grunnet gammel utgått versjon

 

Men all kritikk er velkommen - god som dårlig!

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edita linken, det skulle funke nå. Du må bare gå inn på index-fila før du får lasta den ned.

 

Borstett fra at linken ikke vil virke - så går det sikkert an å stille på buffersettingen i FL Studio slik at den kan spilles av uten å hakke.

Trodde det ikke var noe å gjøre hvis CPU-bruken var for høy (denne flp-fila bruker ca 30% CPU idle) men skal teste tipset når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Ikke helt min musikkstil men... Låt veldig bra. Savner en litt mer destinkt basstromme. Mulig du har komprimert for mye i bånn (under 100khz). Det kan hjelpe å booste basstromma i mellomtone området litt for å gjøre den klarere i mixen. du bør forøvrig ikke bruke så mye stereoeffekter i bånnområdet det har en tendens til å rote til lydbildet.

 

Har aldri brukt FL Studio men gennerelt så vil CPU loaden gå ned med høyerer settinger i de fleste lydprog. Men det er ikke så enkelt å realtimemixe med høye settinger for alle kontrollene blir treige.

Endret av monodonk
Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger.

Skal prøve å få jobbet med lydbildet, for det virker som det er det som trengs mest forandring. Takk for det tipset med buffersettingen, for nå er det endelig mulig å få gjort noe med denne uten at knitringa tar overhånd. :)

Lenke til kommentar
Takk for alle tilbakemeldinger.

Skal prøve å få jobbet med lydbildet, for det virker som det er det som trengs mest forandring. Takk for det tipset med buffersettingen, for nå er det endelig mulig å få gjort noe med denne uten at knitringa tar overhånd.  :)

6410859[/snapback]

 

hvordan fikser man den settingen der? og hvordan funker den? knitrer veldig hos meg når jeg har MANGE. ja veldig mange ting oppe i fl studio.

Lenke til kommentar

Jeg er langt fra noen ekspert men...

 

Den første bassen som kommer opp syns jeg er bra men littegranne hul. Den andre bassen passer ikke helt med den første, jeg ville gått for en litt dypere bass for å komplimentere den opprinnelige bassen. Trommene ville jeg lagt på midten da hihaten ikke virker som om den hører hjemme sammen med basstrommen og skarpen. En annen ting er at jeg ville økt volumet på trommene (spesiellt skarp og basstromme) ganske mye, eller forandre compression innstillingene, kanskje lekt litt med en equalizer.

 

Hvis noen syns det jeg sa bare er tøv, så kom med det. Lyst til å lære jeg og :innocent:

Endret av K-F-J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...