Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med blåskjerm


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

For noen dager siden begynte jeg å få blåskjerm, å nå får jeg den veldig ofte.

 

På blåskjermen står de gode gamle rådene om hva som kan fikse det. Trekker så klart litt på smilebåndet når jeg leser det. :!:

 

Uansett, feilmeldingene er:

 

MACHINE_CHECK_EXEPTION

 

Starter dumping av fysisk minne (eller noe sånt)

 

***masse idiotiske "vi har ikke peiling hva du ska gjøre" medlinger ***

 

STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x80545FF0, 0xB2000000, 0x00070F0F)

 

 

 

Har søkt litt rundt, men har bare funnet tvetydige svar som hjelper lite. Jeg trenger hjelp til konkrete ting jeg kan gjøre/prøve for å få blåskjermen bort.

Til informasjon kan jeg si at blåskjermen kom ikke etter noe utskiftning av hardware eller nye software. Jeg gjorde faktisk ingenting, blåskjermene bare begynnte å komme :cry:

 

PS! Ja, formatering funker sannsynligvis så lenge det ikke er et hardwareproblem, men formatering er for min del utelukket.

Endret av _Glory_Host
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Du har vel sjekket maskinen for virus og spyware?

 

Har du forsøkt sikkermodus?

 

Hva med gjennoppretting av innstillinger fra oppstartsmenyen til Windows (F8 under oppstart).

 

Hilsen,

efikkan.

6402527[/snapback]

 

 

 

Maskinen er fri for virus og spyware ja!

 

Sikkerhetsmodus? hva du mener? Skal jeg prøve å kjøre maskinen litt i sikkerhetsmodu å se om den får blåskjerm da? Eller skal jeg scanne for virus i sikkerhetsmodus?

 

Oi, gjennoppretting! For en idiot jeg er! Får prøve det i morgen! At jeg ikke tenkte på det! :no:

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet i det siste dagene på to maskiner, ganske sikker på at det er et virus på gang. Først en bærbar som gikk i blått og restartet (memory dump) med jevne mellomrom. Trodde det var en hw feil men så kom jeg hjem og fikk samme feil på en stasjonær. Ringte en kompis for å spørre om hjelp, han hadde samme problem, eneste løsning han var kommet med var å formatere maskinen! :cry:

Selv har jeg oppdatert Norton og kjørt fullt søk i sikkerhetsmodus uten å finne noe.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har hatt det samme problemet i det siste dagene på to maskiner, ganske sikker på at det er et virus på gang. Først en bærbar som gikk i blått og restartet (memory dump) med jevne mellomrom. Trodde det var en hw feil men så kom jeg hjem og fikk samme feil på en stasjonær. Ringte en kompis for å spørre om hjelp, han hadde samme problem, eneste løsning han var kommet med var å formatere maskinen!  :cry: 

Selv har jeg oppdatert Norton og kjørt fullt søk i sikkerhetsmodus uten å finne noe.

6405765[/snapback]

 

 

Har også hatt samme feil i det siste på en bærbar. Virker som det skjer når maskinen må jobbe ganske mye.

 

Må si ifra når noen finner løsningen :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...