Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke skjermbilde på nybygget PC...


Anbefalte innlegg

Har du fått "D-led" med kortet? Flott patent som MSI leverer med endel hovedkort, ofte på en brakett med USB porter og "D-led" (4 dioder i en firkant) disse kommer med status under oppstart og feilmeldinger, alle 4 skal bli grønne når alt er OK. Er noen røde står det i manualen hva de ulike kombinasjonene betyr (hva som kan være feil).

Kan komme med feil melding, mitt K8N Diamond kom med beskjed om feil ang. floppycontroller når skjermkortet døde etter få timer på mitt nybygg i februar for et godt år siden. Satt i et gammalt PCI skjermkort og fikk tilbake bilde og feilmeldinga forsvant - brukte lang tid på leiting etter andre feil enn skjermkortet når feilmeldinga gjaldt en helt annen komponent :thumbdown:

 

Ser du skriver om en 8 pins kabel fra PSU som du kobla til på hovedkortets "P4" kontakt, bruker Tagan 480 PSU som har en slik "dobbel" "P4" fra PSU, den er todelt og kun den ene passer i kontakten på mitt kort. Disse "dobble" "P4"-kontaktene fra PSU er vel beregna på noen hovedkort for servere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Pcen skal gi skjermbilde selv om cpu ikke er støttet. I verste fall kan BIOS gi feilmelding og vise feil informasjon (men fungére helt ok). Det er mulig at MSI er veldig sære på dette området da.

 

Det skal være mulig å flashe BIOS ved å koble jumpere på en spesiell måte(på noen hovedkort), men jeg har aldri prøvd noe slikt selv.

 

Om en av dere to har mulighet til å teste annen cpu så gjør det, men det er ikke så mange andre som har en AM2-cpu som ligger og slenger. Men om dere kan, så gjør det. (spørr venner osv.)

 

Hvis ikke det hjelper, så tror jeg at dere på sende tilbake hovedkortene.

 

Jeg vet ikke om jeg er mye til hjelp er.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Både MSI och Asus HK för AM2 har en del bekymmer med minnen som är byggda på Elpida. MSI har löst detta med ett par biosuppdateringar, bland annat en så sent som i dag, men Asus hänger fortfarande efter.

Jag är tämligen säker på att ram är det som felar i detta tillfälle.

Lenke til kommentar

Det første komponentet en maskin vanligvis leter opp er skjermkortet. I de situajonene jeg har opplevd maskiner uten skjermsignal som ikke har error beeps, har dette måtte skiftes. Ser butikker reklamerer for denne cpu'en sammen med -og kompatibelt med ditt hovedkort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan skal det gå an at et Hovedkort er defekt når man får det fra nettbutikk?

Sjekker ikke nettbutikkene at komponentene fungerer før de sender dem ut. Eller er det de på posten som slenger pakkene rundt?

Så senest her for et par tre uker siden på posten at det var enkelte der som var uforsiktige med pakkene. Det er en av grunnene til at jeg blir litt stressa når jeg skal hente en pakke på posten.

Lenke til kommentar
Hvordan skal det gå an at et Hovedkort er defekt når man får det fra nettbutikk?

Sjekker ikke nettbutikkene at komponentene fungerer før de sender dem ut. Eller er det de på posten som slenger pakkene rundt?

Så senest her for et par tre uker siden på posten at det var enkelte der som var uforsiktige med pakkene. Det er en av grunnene til at jeg blir litt stressa når jeg skal hente en pakke på posten.

6496115[/snapback]

 

tror ikke de tester alle kortene?

Lenke til kommentar
Hvordan skal det gå an at et Hovedkort er defekt når man får det fra nettbutikk?

Sjekker ikke nettbutikkene at komponentene fungerer før de sender dem ut. Eller er det de på posten som slenger pakkene rundt?

Så senest her for et par tre uker siden på posten at det var enkelte der som var uforsiktige med pakkene. Det er en av grunnene til at jeg blir litt stressa når jeg skal hente en pakke på posten.

6496115[/snapback]

 

tror ikke de tester alle kortene?

6496203[/snapback]

 

Nettbutikkene tester ikke nye kort som selges.

Dette gjøres derimot av fabrikk.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg hadde det samme problemet med min pc.

 

Det jeg gjorde var å sende hk, ram og cpu tilbake til netshop (hvor jeg hadde kjøpt det..)

 

Og dei kunne bekrefte at jeg ikke fikk skjermbilde fordi det var "brukne" pinner på cpu`en..

 

Jeg hadde først testet skjermkortet i en annen data før jeg sendte det tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...