Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hehe nybegynner, dempe bilen?


mr_mc

Anbefalte innlegg

jeg er 15 år og har fått en bil, en volvo 244dl 1979 mod og driver med et "anlegg"

har en power logik forsterker og to 8" bassere og skal ha en mds forsterker til og to 12" bassere til, har hørt mange har snakka om og dempe bilen hva vil det si?? hva gjør man ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det man gjør er å hindre resonanser fra metallet i første omgang. Man endrer egenvekten på metallet slik at lyden blir fra blikk-boks-lyd til et bedre "bomp" om man banker på det.

 

Uansett... du sier du skal ha 2 stk 12" suber til i bilen... da foreslår jeg å droppe de 8". Eller kanskje du vil få til et 3-veis sett foran med de som midbass? mange muligheter :)

Lenke til kommentar
hvor får man kjøpt sånn dempe folie??eller hva man bruker?

6396610[/snapback]

 

Selv bruker jeg BrownBread. Veldigt fornøyd med det.

 

Du har jo sett på prosjektet til Typhon. Det er samme dempemateriale han har brukt.

 

BrownBread kan du kjøpe hos Morel.no. Anbefaler deg også å ta en titt på de andre produktene som selges der.

Lenke til kommentar

Litt off topic, men hvorfor haster det med anlegg når du er 15 år? Er 3 år til du får lappen, og da har du mer enn nok tid til å tjene penger til hva det måtte være av bilstereo. Skjønner heller ikke hvorfor 15 åringer skal kjøpe seg bil uansett :ermm:

Lenke til kommentar

Du får jo billigere dempematter på bl.a. Biltema, men jeg tviler sterkt på at de er like effektive som de dyrere typene. Man får også "dempespray" og en slags maling som man maler eller sprøyter på flatene man vil dempe.

 

Ellers bør du jo lete etter ting som skrangler. Skiltene er en vanlig synder. Er det noe som høres teit ut så er det når du hører en rånebil kommer nedover gata "SKRANGL - SKRANGL - SKRANGL - SKRANGL".... :nei:

Lenke til kommentar

Selv har jeg brukt både matter fra biltema og BrownBread.

 

Har brukt biltema matter på golvet og opp mot motorrommet. De funker nå helt greit, men etter å ha kjørt en stund med det. så har jeg lagt merke til at det er endel motorstøy i bilen. selv når du spiller høy musikk. så kan du merke antydning til lyd fra motoren. Så jeg må nokk ta det opp igjen. Å legge BB under biltema mattene.

 

Jeg brukte denne matta fra biltema opp mot motorrommet.

 

36-9220_l.jpg

 

Denne funker ganske greit, men sliter med å ta all motorstøyen. Prisen på 200 kr plata gjør også at den ligger ganske likt med BrownBread i prisklasse.

 

Jeg ville ikke satsett på biltema. ville herller ventet en stund og fått spart opp litt penger til en rull BB.

Endret av Poolish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...