Gå til innhold

Nikon P2 vs. HP R927


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her og lurer på om jeg skal bestille P2'en eller R927. Jeg har lest og hørt at Nikon leverer bedre billedkvalitet. Hvor mye bedre er det evt. snakk om? Er det slik at HP-kameraet fungerer bedre på autofunksjon? Jeg ser for meg at det blir flittig brukt med denne funksjonen :p

 

Det står relativt mye om P2 her på forumet, og litt om R927, men jeg har problemer med å vurdere hva som er det beste valget. Begge kameraene er jo testvinnere i forskjellig forum, så jeg regner med at jeg får et godt kamera uansett hva jeg velger. :roll:

 

Noen som har noen synspunkter som jeg kan ta med i min vurdering?

 

PS! Det hører med til historien at begge kameraene koster det samme!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten at jeg har prøvd nikon P2 så ville jeg valgt det uansett. Den har jo også en rødøyefunksjon som fjerner uønsket effekt etter bildet er tatt og det kan jo være en fordel i mange tilfeller.

6394486[/snapback]

Denne funksjonen har R927 også... :roll:

 

Noen som vet om P2 var med i testen til Hjemme PC nr.4 i år, hvor R927 var testvinner? Og omvendt, om R927 var med i testen til TV2 Hjelper Deg, når P2 vant den testen...

Endret av Studenten
Lenke til kommentar

HP har vunnet en del tester, men de jeg har lest har vektlagt lav pris ganske grundig. Når du nå får P2 til 2/3 av prisen det hadde når det ble testet, så vil jeg si at det nok er et bedre valg enn HP (vet jeg irriterer på meg enkelte HP tilhengere her, men det får så være. Jeg har min egen mening uansett). Av det jeg har lest, så har P2 klart bedre bildekvalitet enn HP kameraene på markedet.

Lenke til kommentar
HP har vunnet en del tester, men de jeg har lest har vektlagt lav pris ganske grundig. Når du nå får P2 til 2/3 av prisen det hadde når det ble testet, så vil jeg si at det nok er et bedre valg enn HP (vet jeg irriterer på meg enkelte HP tilhengere her, men det får så være. Jeg har min egen mening uansett). Av det jeg har lest, så har P2 klart bedre bildekvalitet enn HP kameraene på markedet.

6395437[/snapback]

 

Men jeg får begge til 1999,- men tilbudet varer bare til klokken 24 i kveld. Hjelp!

Lenke til kommentar
Men jeg får begge til 1999,- men tilbudet varer bare til klokken 24 i kveld. Hjelp!

6395615[/snapback]

 

Det er vel ikke noe å lure på velg Nikon kameraet, jeg tror ikke du vil bli skuffet. Hvis du trenger et argument, for å gjøre denne bestilling før 24.00 så får du bare tenke som så: Nikon har laget kameraer i over 50 år, de vet hva de driver med.

 

ps. Uansett er alle kameraer i denne klassen billig å enkle så det er ikke så stor forskjell mellom merkene. Men hold deg unna de mest sltynne, kjøper du en litt klumpete modell for du et bedre kamera, og ikke minst mye mer for pengene siden de er billigere.

Lenke til kommentar

Etter en hektisk og tidvis svett innspurt på avgjørelsen ble det til at jeg kjøpte begge! Eller rettere sagt HP til en kamerat og P2 til meg selv :)

 

For hans del var det brukervennlighet som veide tyngst, mens det avgjørende for meg var bildekvaliteten. Leste dessuten testen til Hjemme PC, og det var tynne greier. Ikke noe å smykke seg med! De øvrige testkandidatene var jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for.

Lenke til kommentar

Uansett er ikke tester foretatt av datajournalister det mest pålitelige man kan finne heller. Det samme gjelder testene til TV2, i hvertfall ikke før i tiden. Du har sikkert gjort et godt valg.

Selv har jeg forøvrig ingen problemer med HP. De to kameraene jeg har prøvd har klart oppgaven, men det finnes klart bedre. P2 ser ut til å ha fått mye medvind i senere tid, og ligner bildkvaliteten på P4, så har du fått et godt kamera.

Lenke til kommentar

Av kompakte digitalkamera, så er det hovedsaklig kameraet og ikke minnekortet som er flaskehalsen. Skal du ta mye seriebilder, kan det hende det lønner seg med et noe raskere kort. Men med mindre det ikke gjør noe å vente litt ekstra på overføringen til datamaskinen (et minutt ekstra eller noe pr. gigabyte?) så kan du like gjerne kjøpe et standardkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...