Gå til innhold

Asus P4B533-V, Byggeren kan du svare meg på dette spm??

DevianX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja seff. stoler jeg på deg. Men jeg vil gjerne vite hvordan du gikk fram for å kjøre minne på slike hastigheter. Og hvordan jeg skal kunne klare å kjøre på tilsvarende hastigheter. Jeg har nevnt tidligere hvilken cpu og ram type jeg har.

Takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snekker'n: er msi kortet jumper fritt? Og hva er forskjellen mellom disse hovedkortene?

Ny! Asus P4B533/GD, Mainboard S-478 Intel 845E ATX Audio USB 2.0 UDMA100

og

Asus P4B533-V, Mainboard S-478 Intel845G ATX Audio LAN 2xDDR USB2.0 VGA

Er det noen forskjell mellom disse to kortene? Jeg ønsker som sagt å ha rask ytelse på systemet!

Skrevet

jeg depper litt over mitt asus B533-V, da jeg har en 100fsb version av av p4 og ikke klarer mer enn ca. 125fsb, gir ikke dette mer enn rundt 300mhz på minnet.. UANSETT; hva jeg gjør så er det CPU/mem dividern som er problemet.

Er det noen sjags får at asus vil løse dette med en bios update, eller er chipsettet fysisk låst for 3:4?

Har hørt at det kommer nye kort fra asus på "nesten" samme chipsett med støtte for ddr 333, vil jeg kunne slenge inn bios fra de kortene i mitt kort? eller går ikke det?

300mhz på minnet er kjipt,selv om jeg kan dra den ned til 1,5cas og alt annet lengst mulig ned..

Skrevet

Msi kortet er jumper fritt,når det gjelder de to asuskortene er jeg ikke sikker på forskjellen da jeg kun har vert borti v utgaven.Det jeg imidlertid kan si er att jeg får en betydelig høyere ytelse med msi kortet enn med asus v kortet dette etter å ha testet 2 eksemplar av asus kortet.for det første kunne jeg kjøre min prosessor stabilt på 3,25 på asus kortet med en minnehastighet på 266 mot 3,4 på Msi kortet med en minnehastighet på 333,desuten var høyeste minneinnstilling som asus kortet godtok stabilt 370 med prosessorn på 3,1 på Msi kjører jeg 3,15 med minnet på 375.3 d mark resultatet på 16760 poeng er med prosessorn på 3,15 og minnet på 375 dette er en økning på 1225 poeng i forhold til høyeste res med asus kortet

[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-10-15 15:59 ]

Skrevet

takker, takker. men jeg savner forsatt et svar. Det er framgangsmåten ¨på msi i kortet? Hvordan skal du sette på fsb og minne innstillingene?

Takk på forhånd!

Skrevet

For å kjøre minne på maks på msi kortet? Dette hadde vært fint! Jeg er nettop ute etter maks ytelse på dette kortet.

Peace!

[ Denne Melding var redigert av: Divxdude på 2002-10-15 17:52 ]

Skrevet

snekker'n: Hvordan tror du de nye kortene til asus kommer til å bli? Da mener jeg asus pe serien. Er de noe verdt å satse på? Kom med innspill folkens!

Skrevet

Til Snekkern:

Bare lurte på hvordan du har fått i et slikt Msi hk ? De finnes jo ikke noe sted på norske web shop`s

uGn

Skrevet

når det gjelder asus pe kort vil jeg tro uten å ha testet dem att de vil vere temmelig lik msi sitt,

så var det en som lurte på hvor jeg hadde fått tak i hk mitt,det er kjøpt på psdata men de er fri for den billigste utgaven de har kun den med raid inne ca 1400,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...