Plecto Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Finnes det en oversikt over alle (eller i alle fall nesten ) video formater/codecs (kunne noen forklart forskjellen på dem)? Det må vel være en bestemt type som gir best kvalitet iforhold til størrelse?
Torbjørn T. Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Trur det varierer litt etter kva bitrate det er snakk om, nokon codecar presterer betre enn andre på ein bitrate, men dårlegare på ein annan bitrate. DivX, Xvid, H.264/MPEG4, Sorenson 3, og Windows Media 9 kan alle gje gode resultat. http://en.wikipedia.org/wiki/Video_codec#C...ards_and_codecs http://www.fourcc.org/codecs.php
Plecto Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 hmm, jeg skjønner. Men kunne noen fortalt meg hvorfor WMV virker så uvoersiktelig? Jeg syns det er veldig vrient å bruke da jeg direkte kan spesifesere kvalitet og størrelse selv. De forhåndsinstilte alternativene er jo beskrevet med hva de kan/skal brukes til og hvilket internett hastighet :S Hvorfor er det slik? Man får jo ikke vite hvordan kvaliteten er uten å rett og slett teste ut de mange alternativene
Torbjørn T. Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Hvorfor er det slik? Vil tippe grunnen er brukarvenlegheit. Det er mange som ikkje vil stille inn alt sjølv, då dei ikkje veit korleis, og difor er det malar inkludert. Det er vel få stader ein kan sjå resultatet før eksporteringa, men med program som Windows Media Encoder kan ein sjå resultatet medan konverteringa driv på. Då vil det vere ein enkel sak å stogge prosessen om det du ser ikkje held mål. Den er naturleg nok berre for Windows Media, men eg meiner Virtualdub gjer det same, og der kan ein lagre som XviD eller andre format.
Plecto Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 "This copy of Windows is not genuine"...Har du sett... *kremt*... må være noe *kremt* feil på sia ellerno Har du noen anbefalinger til converterings programmer? Enten freeware eller shareware?
Torbjørn T. Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 For Windows Media? Nei, ingen andre enn Movie Maker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå