Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klaging på eksamens karakter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du går på skolen din, så får du se besvarelsen din sammen med faglærer. så vurderer dere om det er noe vits å sende inn stilen. sender du den inn får du to nye sensorer. de har ikke sett stilen før og de får heller ikke vite hvilke kriterier den forrige sensoren brukte.

 

Jeg skla selv klage på bokmål og nynorsk.

Lenke til kommentar
Du går på skolen din, så får du se besvarelsen din sammen med faglærer. så vurderer dere om det er noe vits å sende inn stilen. sender du den inn får du to nye sensorer. de har ikke sett stilen før og de får heller ikke vite hvilke kriterier den forrige sensoren brukte.

 

Jeg skla selv klage på bokmål og nynorsk.

6394889[/snapback]

 

Hørte noen snakke om at man bare kan gå +/- 1 karakter, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Det eneste som, etter min mening, er litt trist, er at de "nye" sensorene vet hvilken karakter besvarelsen ble gitt ved første sensur.

6396033[/snapback]

Dette må jo være feil, da sensoren leser dette også skal lese teksten så har personen en innstilling på at dette var dårlig før hun/han er ferdig.. vis du er med meg nå!

 

Det blir jo helt _TEIT_

 

Nå har det seg sånn at jeg kan ikke få dårligere enn det jeg fikk på BOKMÅL eksamen, er lattlig....

Endret av eikum
Lenke til kommentar
Ved klage (som er godkjent av skolen) så vil oppgaven bli sendt til en eller 2 _nye_ sensorer for en helt ny vurdering og karaktersetting, som vil bli den gjeldene.

6395940[/snapback]

 

Feil!

 

Ved klage vil det bli sendt til fylkeskommunen som vurderer om saken skal vurderes, dermed KAN den bli sendt til en ny sensor for en ny vurdering.

 

Jeg har sett 8 stykker av kanskje 100 fått sendt sin prøve til nye sensorer, der 2 av dem fikk karakter 2. Resten stryk.

 

Sjansen er ikke stor gitt.

Lenke til kommentar
Det det er feil. jeg var selv på min skole i dag, og eneste jeg behøvde å gjøre var å skrive under på et papir så ble prøvene sendt til to nye sensorer. Alle som vil får ny sensur, fylkeskomunen bestemmer ikke det.  :)

6400164[/snapback]

 

Det er kanskje forskjellig fra fylke til fylke...

Lenke til kommentar
Det det er feil. jeg var selv på min skole i dag, og eneste jeg behøvde å gjøre var å skrive under på et papir så ble prøvene sendt til to nye sensorer. Alle som vil får ny sensur, fylkeskomunen bestemmer ikke det.  :)

6400164[/snapback]

 

Det er kanskje forskjellig fra fylke til fylke...

6400651[/snapback]

 

Nei det er bestemt av utdanningsforbundet. Kanskje skolene sender det til fylkeskommune, siden skolene jobber under fylkeskommunen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...