Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig rekkevidde på 3com nettverkskort/router?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Har nylig flyttet ned i kjelleren og sliter med dårlig signalstyrke på mitt trådløse nettverk.

 

Har et slikt trådløst nettverkskort: 3Com 11a/b/g Wireless PCI 108 Mbps

Har en slik router: 3Com OfficeConnect 11g Cable/DSL

 

Som sagt så sliter jeg med dårlig signaler. Ligger nesten konstant på lavt signal noe som medfører at jeg kobles fra nettet til tider.

 

Har prøvd med flere forskjellige kanaler, oppdatert firmware på både router og nettverkskortet, men har ikke opplevd noen forbedringer.

 

Maskinen står på et gulv med varmekabler og jeg har en trådløs telefon på rommet. Begge sender vel ut litt stråling og kan ha en forstyrrende effekt på det trådløse. MEN i tillegg har jeg en DELL bærbar maskin på samme rom med signalstyrke som er "utmerket" uansett. Det er ca. 2meter til routeren med et gulv i veien. :p

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få en bedre signalstyrke uten å legge kabel gjennom veggen? Kan en ny router eller et nytt nettverkskort hjelpe? :dontgetit:

Endret av Teds
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

*BUMP*

 

Beklager den sene bumpen, men i en periode lå signalene på "Bra" og "Veldig Bra". Dette har forsvunnet og jeg er igjen nede i "Lav" og "Veldig Lav".

 

Noen som kan komme med noen innspill?

 

1. Ettersom det jeg har (se over) ikke duger må jeg gå til innkjøp av et til for å dobbeltsjekke. Har sett på dette. Har noen prøvd dette og har eventuelt noen innspill på dette?

 

2. Om det er noen der ute som vet om et veldig godt trådløst nettverkskort med god rekkevidde vil jeg ha linker og innspill i denne tråden. :)

 

Håper på et positivt svar denne gangen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...