Gå til innhold

Hvordan er dine drømmer?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Jeg drømte at jeg ble voldtatt. Hva betyr egentlig det?

 

 

Og ja, jeg er seriøs.

6503790[/snapback]

 

 

Hmm, nå er ikke jeg noen drømmetyder.

Men kanskje det er noe du har tenkt på i det siste som har utløst at du fikk en sånn drøm. For det man drømmer om er ofte ting som man har tenkt på før, men det blir bare litt forvridd i drømmen.

Når man drømmer er man jo ofte ganske fantasifulle. Men noe av det i drømmen er kanskje noe som har surret litt rundt i hjernen før.

6503819[/snapback]

Tviler ikke. Det hender seg at jeg drømmer om litt spesielle ting når jeg har sett på prøn, eller spilt burnout eller lignende. Spilte burnout til 3 igår natt, og da drømte jeg at jeg var ubersjåfør og eide alle i road rage. det var fun :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg drømmer ikke så mye lenger nå..før hadde jeg mange mareritt , men så skaffet jeg en dreamcatcher! det hjelper!

6394850[/snapback]

Det er en Placebo for å være ærlig :whistle:

 

Har ofte de drømmene om at jeg faller ja. og den følelsen etter du har vokna er helt jævlig.

 

Også har jeg den tendens til å drømme om de skrekk filmene jeg har sett. Som the gruge. når jeg vokner opp av de marerittene så er jeg dritsvett og redd som eff.

 

Når jeg hadde lucid dreams før hoppet jeg som mario for å fly :love: Hopp - Hopp - Hopp også kan du fly.

Endret av Adey
Lenke til kommentar

Drømmene mine pleier å være om masse ulogiske handlinger involvert personer som enten eksisterer eller er funnet opp av fantasi, og alle henger sammen i en slags form for genial historie som ingen kommer noen gang til å forstå.(eller så har jeg rett og slett ikke en eneste anelse om hva jeg drømmer om :hmm: )

Lenke til kommentar
mine drømmer er noe jeg faktis tenker på i etter tid.

Drømmer Meget mye om meg å dama mi. drømmer det at vi har nyfødt datter sammen og bor hos foreldra hennes fåreløbi, dette er noe jeg drømmer hver natt samme ting om og om igjen.

hver gang jeg våkner om morgenen og finner ut av at det bare var en drøm så ligger jeg å tenker på det, syntes det var flott å føle seg som pappa.

hvorfor drømmer jeg bare om dama å barn med henne?

 

merk: ikke mobb!

6469946[/snapback]

Mobb? Det var det bare koselig drømming? :)

 

Har ikke dame selv, men har drømt om kone, barn og den slags selv.

 

Vel, jeg har en veldig liten blære, noe som vil si at hvis jeg drikker alkohol på utesteder flyr jeg på do hvert femte minutt.

 

I natt drømte jeg at jeg var på et utested og at jeg måtte på do, men hver gang jeg gikk inn på jentedoen ble jentedoen gjort om til et mørkt sted der det var monstre og labyrinter med mennesker som aldri kom seg tilbake, så jeg turte aldri å gå inn og fikk aldri gått på do. Hver gang en annen jente skulle på do, så var det helt vanlig, men så fort jeg tok i garderobedøren så ble stedet omgjort. Så det var vel en drøm om min største frykt; å ikke få gå på toalettet når jeg må (dvs hvert femte minutt :p).

6386158[/snapback]

Har liten blære selv. Fy, det marerittet virker helt forjævlig grusomt.

 

Jeg husker veldig få drømmer. Antagligvis har jeg sikkert min del av erotiske drømmer, romantiske(gjerne de 2 i kombinasjon), mareritt, og bare drømmende og positive som de flest andre... (Husker drømmer av og til.)

 

Er det noen som har hatt slike helt abstrakte drømmer? Slike som har ting som ikke finnes i denne verden og bare er helt forskjellig.

 

Hadde en slik drøm en gang. Tror det er den vakreste drømmen jeg noen gang har hatt. Den var noe ala dette: Drømmen tar sted i "intet"(som forøvrig er bekmørk og svart). "Jeg" er ikke meg selv i kroppslig form i denne drømmen, men i "sjel" eller noe sånt. Uansett så er "Jeg" i denne drømmen noe blått, skinnende, og avlangt. Egentlig vet jeg ikke helt hvordan jeg ser ut i denne drømmen da vinkelen er fra denne, jeg bare ser litt rundt og noe blåglødende. Og ganske lyst/hvit/sterkt. Etterhvert så skimter jeg noe som ser ut som et knallrødt silkeaktig noe som flagrer som bare det. (Selv om det ikke er noe vind.) Den er helt knallrød, veldig reflektiv og ganske skinnende. (Knallrød som i rød leppestift, ikke commierød...). Etterhvert så kommer denne mot meg. (Og det er ikke noe jeg kan gjøre med det, selv om jeg egentlig ikke vil gjøre noe med det, men jeg er likevel VELDIG klar over det...). Etterhvert så det kommer nærere meg begynner det å "være" seg rundt meg(det er stooort). (Forsatt føler jeg meg hjelpesløs mot det.) Så begynner den brette rundt meg. Etterhvert så strammer det seg, jeg er helt hjelpesløs. Og så skjer det et eller annet, vi smelter sammen. Blir en(kommer masse vakre nyanser av blå og rød og lille nå og masse intenst lys og sånt.) Akkurat når dette skjer så føler jeg noe helt utrolig, "fysisk" og psykisk. (Ja, kan faktisk føle sånt i drømmer.)

 

Har mine egne teorier om hva denne betyr(de skal jeg ikke avsløre her), men hvis noen har tolkninger så er det bare å fyre løs. :p

Lenke til kommentar
Hadde en slik drøm en gang. Tror det er den vakreste drømmen jeg noen gang har hatt. Den var noe ala dette: Drømmen tar sted i "intet"(som forøvrig er bekmørk og svart). "Jeg" er ikke meg selv i kroppslig form i denne drømmen, men i "sjel" eller noe sånt. Uansett så er "Jeg" i denne drømmen noe blått, skinnende, og avlangt. Egentlig vet jeg ikke helt hvordan jeg ser ut i denne drømmen da vinkelen er fra denne, jeg bare ser litt rundt og noe blåglødende. Og ganske lyst/hvit/sterkt. Etterhvert så skimter jeg noe som ser ut som et knallrødt silkeaktig noe som flagrer som bare det. (Selv om det ikke er noe vind.) Den er helt knallrød, veldig reflektiv og ganske skinnende. (Knallrød som i rød leppestift, ikke commierød...). Etterhvert så kommer denne mot meg. (Og det er ikke noe jeg kan gjøre med det, selv om jeg egentlig ikke vil gjøre noe med det, men jeg er likevel VELDIG klar over det...). Etterhvert så det kommer nærere meg begynner det å "være" seg rundt meg(det er stooort). (Forsatt føler jeg meg hjelpesløs mot det.) Så begynner den brette rundt meg. Etterhvert så strammer det seg, jeg er helt hjelpesløs. Og så skjer det et eller annet, vi smelter sammen. Blir en(kommer masse vakre nyanser av blå og rød og lille nå og masse intenst lys og sånt.) Akkurat når dette skjer så føler jeg noe helt utrolig, "fysisk" og psykisk. (Ja, kan faktisk føle sånt i drømmer.)

 

Unnfangelse ?

Lenke til kommentar

Drømte at jeg vant 1 million kr på en spilleautomat en gang. Dette var på Bryne (ca. en mil fra der jeg bor), og før jeg trykket på knappen som gjorde at pengene kom ut, måtte jeg hjem å hente noe å ha dem i. Problemet var at da kunne hvem som helst komme og ta pengene. Resultatet ble at jeg tok med meg spilleautomaten hjem. :)

 

Ble skuffet over at pengene var "borte" da jeg våknet opp ...

Lenke til kommentar

Har flere ganger drømt at jeg springer nedover en stor eng. Så begynner jeg å hoppe, og hopper bare høyere og høyere for hver gang. På en måte som om gravitasjonen forsvinner litt og litt.

Leste i en drømmetydingsbok at jeg med dette skulle nå nye høyder i livet og bli veldig rik. tja..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde en syk drøm i natt. Drømte at klassn skulle på klassetur til en eller annen øy på Vestlandet. Men når vi kom fram fikk vi plutselig vite at vi nå var en del av den norske hær styrken som kjempet mot Jugoslavierne (av alle ting) som hadde intatt landet vårt.

 

Jugoslavierne befant seg på øyen ved siden av den vi var på. For å komme oss dit hadde vi to slike militante gummibåter (Lik som dem i Battlefield 2) til vår disposisjon. Hver gang to av dem ble brukt kom det etter noen sekunder pluytselig opp to nye.

 

Så plutselig svartner det for meg og etter en stund våkner jeg av at en jente klemmer på meg. Må vist ha vært i koma. Etterhvert finner jeg ut at det har gått 6 måneder siden krigen ble avsluttet og at ferieøyen nå ble brukt til ferieleir.

 

Etterhvert kommer jeg meg hjem til mitt eget hus hvor jeg finner ut at foreldrene mine tror jeg er døde. På rommet mitt har de dekorert med mange av mine gamle leker og noe greier. Og jeg begynner plutselig å grine.

 

For meg var denne drømmen ganske syk og følelsesmessig sterk. Jeg har før hatt en alvorlig hjernebettenelse som nesten tok livet av meg (Var to år). Dett tok jo på foreldrene mine som var redde for å miste meg. Og når jeg i denne drømmen forsvinner og mine foreldre tror jeg er døde så er jo dette jævlig trist.

 

Desverre drømte jeg ikke lenger en til rommet mitt. Men kanskje det var like greit.

 

Snorre :(

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

I natt drømte jeg at jeg møtte ekornene igjen. Denne gangen var de flere, og hadde på seg noe svart tøy. Det var til og med en som bet meg i skulderen. Hver gang prøver jeg å få tatt et godt bilde av dem, men det er for mørkt og jeg klarer det ikke. Senere fikk jeg en bunke mobiltelefoner av min onkel.

Lenke til kommentar

I dag tidlig opplevde jeg for andre gang at jeg våknet av at jeg slo i veggen. Husket drømmen relativt tydlig også; var på en eller annen form for "skytetrening" der vi lå og skøyt på hverandre med plastikkuler, men plutselig var det noen som skøyt med skarpt etter oss. Dermed løp vi bak noen hus og inn i en park, en av de "onde" tok meg igjen, og jeg sparket han i bakhodet rett før jeg leverte ett slag. Det var da jeg våknet med vondt i hånden..

 

Vet ikke hvorfor jeg drømte dette, er ikke særlig fan av skytevåpen i det store og hele, men akkurat det med å sparke og slå finner jeg ikke så rart siden jeg trener kampsport nesten hver dag.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg drømmer ofte slike vivid lucid drømmer er skikkelig fett det som er litt dumt er at jeg ofte vokner da fordi jeg vet jeg drømmer. Haha når jeg har vivid lucid drømmer så pleier jeg ofte å spør mange jenter om man skal ha sex (jeg spør bare rett ut!) og så har vi sex og når jeg har vivid lucid drømmer så finner jeg på masse faenskap og gjør masse drit!

 

Av og til nesten hver gang jeg sover på samme rom som meg selv og jeg har sovnet og dem fortsatt er våkne så reiser meg opp og begynner å prate med dem, så sier de at jeg sover og så blir det en heavy diskusjon om jeg sover eller ikke. Jeg mener selvfølgelig at jeg ikke sover og står der og diskuterer(noe jeg gjør). Og til slutt legger jeg meg bare ned. siden dette skjer hver gang jeg er sammen med andre så de kan fortelle det nesten dag(og da kommer jeg jo på det) så trur jeg nesten at jeg gjør slikt hver natt :S hadde vært gøy å filmet det xD

 

Og ofter når mamma går forbi rommet mitt står jeg der og tar kvelertak rundt varmeflaska og gir den skikkelig juling xD (forteller hun) og hvis jeg legger meg andre steder i huset hvis jeg feks ikke for sove i min egen seg, vokner jeg alltid i min seng på morgenen.

 

Når jeg akuratt vokner på morgenen glemmer jeg feks i sammen hånda fordi jeg trur jeg har en sjokolade i den xD så ligger jeg der litt irritert fordi jeg ikke har noe sjokolade xD

 

Andre ganger drømmer jeg en deilig drøm og så vokner jeg på morgenen men så prøver jeg å sovne igjen så jeg kan drømme den fine drømmen videre, men jeg klarer selvfølgelig ikke å få sove igjen...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Siste drømmene jeg har hatt har jeg vært glad og våkne fra. :ermm:

 

I natt drømte jeg at jeg skjøt en person, og rett før det rabla helt for meg i drømmen og jeg var på tur og ta livet av meg våkna jeg. En annen gang drømte jeg at jorda ble innvadert av aliens i romskip som bare venta på og angripe oss. Det var så ubeskrivelig ekkelt, begge drømmene for jeg var rett og slett helt sikker på at det som skjedde var sant. Blir veldig letta når jeg våkner.

 

Har hatt mange fler av den sorten, begynt og fått slike drømmer i det siste.

Har og vært mange ganger jeg har våknet svett og anspent.

Lenke til kommentar

Jeg har som regel ganske merkelige uforståelige drømmer. Det merkelige fenomenet lucid dreaming opplever jeg hver natt, bare ganske svakt. Det som skjer under lucid dreaming er jo at hjernen kommer seg opp av underbevisstheten, men kroppen sover fortsatt. Slikt oppleves oftest gjennom at en kjenner igjen noe fra hverdagen. Det finnes jo forskjellige grader av lucid dreaming. Jeg har aldri opplevd skikkelig lucid dreaming, bare små ting.

 

I natt vinket for eksempel vinket den ene kameraten min til meg fra litt avstand. Da kom jeg opp fra underbevisstheten og alt føltes mer virkelig. Da sa jeg bare til han at jeg ikke kunne finne på noe akkurat da, fordi jeg ikke hadde lyst.

 

Etter det falt jeg på plass igjen. Som sagt er det bare småting, men jeg var i drømmen i stand til å avgjøre om jeg ville være med ham eller ikke.

 

 

Vanligvis er jo drømmene mine kun meningsløs nonsens. Jeg kan drømme at jeg spiser et eple for eksempel. En sjelden gang, kanskje 2-3 ganger i måneden drømmer jeg hyggelige drømmer. De er ofte om jenter, noe jeg har gledet meg til og har lyst på, etc. Ofte har jeg fæle drømmer, men jeg våkner aldri opp og er svett og hele pakka. Jeg er fullt ut avslappet og rolig, drømmene er bare ikke trivelige.

 

Dette ble vel muligens litt langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...