Gå til innhold

Vannkjøling til p4


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe vannkjøling til den P4 2.8GHZ jeg har tenkt til å kjøpe. Jeg har aldri prøvd å bruke vannkjøling før, men har nå lest litt rundt på diverse sider. Jeg leste på ocshoot at den beste radiatoren de har testet er Max Performance Radiator. Kan denne kjøle prossessoren uten vifte? Jeg er ute i et mest mulig stillegående system, dermed helst uten vifte i det hele tatt. Er det mulig med vannkjøling uten vifte uten å gå til extreme løsninger som en bilradiator utenfor vinduet?

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte også å kjøpe et lian li server kabinett. Er ideen til denne karen mulig i praktisk bruk? altså å ta slange nedover hele alu siden og ha en gigantisk radiator? Ville det vært mulig å kjøpe flere radiatorer og kjedekoble dem? gir det bedre effekt hvis jeg kjedekobler radiatorer nedover veggen? (har nok av penger, men vil ikke drive med vapochill og andre frysere/kjøleskap pga. problemer med kondens som jeg ikke tør å drive med) hvor skal man montere slike radiatorer egentlig? Lurer også på om man kan oppnå noe særlig ytelse ved å kjøle GPU og chipset i tillegg.

 

Takk for 2 nyttige svar.

 

Edit: addet siste spørsmålet =)

 

[ Denne Melding var redigert av: NilsJohan på 2002-10-13 22:16 ]

Lenke til kommentar

Overklokkingsmessig vil du dra nytte av å kjøle chipsettet også, og dersom du har planer om å overklokke skjermkortet er det selvsagt en fordel å vannkjøle det også, i tillegg til at du slipper den sinnsykt kjipe 40mm viftestøyen (hylingen).

 

Har nå Maze 3 på min P4 2,0 Ghz, med Extreme radiator, UV dye lite og UV katode.. Dritfett.

Lenke til kommentar

Den "heilesidaavlianlikabinettetsomradiator" ideen hadde jeg tenkt å utføre ved å laminere ett par alu-plater som det var saget ut zikzak-mønster i til at heile greia var ca. 10-15mm... (eller å få frest ut ei 10mm alu-plate da..) å seff, ha ett lag, heilt ytterst som ikkje var saga zikzak i....(ville vert utrolig dumt visst ikkje)

Lenke til kommentar

Min ide på dette feltet er som følger:

Jeg hadde en liten plan om å lage meg vannkjøling i sommer, da var jeg inne på tanken om å bruke 2meter med slik radiator som brukes under vinduene på bla. busser, har ikke tegning av disse, men radiatoren består av 5 kobber-rør og tett i tett med aluplater, helt perfekt å feste på feks veggen, rørene er i 22mm. sett fra "framme" er radiatoren ca. 20 x 15 cm, jeg har kontakter som gjør at jeg kan skaffe en slik 2 meter for 7-800kr. bare ta kontakt på [email protected]

Lenke til kommentar

Ser dette ut som en grei setup for vannkjøling? er det nok ledning til et lian li servertower her? og er det noe jeg mangler?

 

Intel Magnum 478 WaterKit - inneholder 4m 10mm pvc slange og en eheim 1048 + to slangeklemmer.

Magnum NB

Magnum GPU

Max. Perf. Radiator

Vanntank for Eheim stor

Slangeklemmer - 5 ekstra

 

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar

Jeg kjører med vannkjøling bestående av disse blokkene: Magnum 478 på cpu, Magnum nb,Magnum gpu,

jeg bruker en black ice extrem med en 120 mm vifte som jeg har stilt ned til 1500 omd (lydløst) denne får plass over strømforsyningen i Lian Li pc70 kabinettet.Temp er da som følger når jeg kjører med prosessorn på 3,15, systemp 25 grader prosessortemp 36 grader, disse kan jeg få lavere vist jeg stiller viften høyere, romtemp ca 21 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...