Gå til innhold

Stillegående 7900GT kort?


TriGem

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Skal oppdatere pc'n og går nok for et 7900GT kort, men har fått inntrykk av at en del av dem (som har ref oppsett fra nvidia) bråker endel.

Kan noen anbefalle et stillegående 7900GT?

 

Alternativt så vet jeg at GTX kortet er mye snillere med hensyn på støy, verdt å gå for det istedet? Eller er jeg helt på feil jorde her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, ser det er flere som kjøper denne til skjermkortet sitt.

Da kommer spørsmål nr 2, hvordan skifter man vifta? er det vanskelig? finnes det er liten guide på hvordan man gjør dette?

 

Er veldig redd for å ødlegge noe når man skal knote sånn selv.

Lenke til kommentar
Ok, ser det er flere som kjøper denne til skjermkortet sitt.

Da kommer spørsmål nr 2, hvordan skifter man vifta? er det vanskelig? finnes det er liten guide på hvordan man gjør dette?

 

Er veldig redd for å ødlegge noe når man skal knote sånn selv.

6381072[/snapback]

 

Det er lett. Er jo bare å se i manualen som kommer med, eller gå på zalman sine hjemmesider

Lenke til kommentar
Det er jo helt glimrende demo på zalman sine sider. Takker.

 

Ta kommer mitt siste spørsmål, er det vanskelig å fjerne orginal vifta? eller sitter den med små klips+??

 

Følger det med coop når man kjøper ny vifte?

6388098[/snapback]

 

Er enten med klips eller skruer, er ikke sikker. Og ja, det følger med goop ;) (om enn ikke den beste)

Lenke til kommentar
Takk for hjelpa sablabra....da blir det nok et GT kort på meg.  :thumbup:

6389161[/snapback]

 

Ikke noe dårlig valg det, bare håpe du får et som fungerer bra ;) . I mangel på norsk ord, "failure rate" er veldig høy på 7900-serien, men dette kan du lese mer om på stort sett alle store forum(xs.org står det side opp og side ned om det :p )

Lenke til kommentar
Takk for hjelpa sablabra....da blir det nok et GT kort på meg.  :thumbup:

6389161[/snapback]

 

Ikke noe dårlig valg det, bare håpe du får et som fungerer bra ;) . I mangel på norsk ord, "failure rate" er veldig høy på 7900-serien, men dette kan du lese mer om på stort sett alle store forum(xs.org står det side opp og side ned om det :p )

6389222[/snapback]

 

På de fleste 7900GT kortene er viften/kjøleren montert med skruer. Monteringen av Zalman VF700-CU / VF900-CU er veldig lett. Hvis du skal overklokke ditt 7900GT er det lurt å montere 1/2/3 kjøleribber på de 3 ICene bak på kortet. Det er disse ICene som skaper de fleste problemer med 7900GT kortene.

Lenke til kommentar
På de fleste 7900GT kortene er viften/kjøleren montert med skruer. Monteringen av Zalman VF700-CU / VF900-CU er veldig lett. Hvis du skal overklokke ditt 7900GT er det lurt å montere 1/2/3 kjøleribber på de 3 ICene bak på kortet. Det er disse ICene som skaper de fleste problemer med 7900GT kortene.

6389275[/snapback]

 

Ja ICene blir glohete, men jeg har lest om folk som har sørget for at de holder seg under 40c og likevel ble det "rammet". Spesielt om du volt modder det over 1.4V så går det gærent :p . Noen av kortene har vel også en "bryter" som bytter fra 1.2V under 2d, og den valgte volten under 3d...

Lenke til kommentar
På de fleste 7900GT kortene er viften/kjøleren montert med skruer. Monteringen av Zalman VF700-CU / VF900-CU er veldig lett. Hvis du skal overklokke ditt 7900GT er det lurt å montere 1/2/3 kjøleribber på de 3 ICene bak på kortet. Det er disse ICene som skaper de fleste problemer med 7900GT kortene.

6389275[/snapback]

 

Ja ICene blir glohete, men jeg har lest om folk som har sørget for at de holder seg under 40c og likevel ble det "rammet". Spesielt om du volt modder det over 1.4V så går det gærent :p . Noen av kortene har vel også en "bryter" som bytter fra 1.2V under 2d, og den valgte volten under 3d...

6389365[/snapback]

 

 

hmm, visste ikke at det var så mye feilrate på GT kort. Hva slags feil snakker vi om da?

Bedre med GTX da? Hva skjer når det er en feil?

Hjelper det noe i det hele tatt å kjøle baksia på kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...