834HF42F242 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Så vidt jeg vet er det ingen ordentlige norske nettportaler om rockebandet Pink Floyd. Jeg har derfor tatt på meg ansvaret og laget en. Domenet lyder www.pinkfloydon.com, og det siste døgnet har jeg totalrenovert den. Legger stor vekt på enkelhet, oversikt og innhold med substans. Forslag på layout, design og mer innhold tas vel i mot.
resol Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 er ikke ferdig greier dette? du har laget alt av design? Det er helt greit, rent og pent! en ting jeg kicker veldig på er at bildene i nyhetsingressene ikke er samme størrelse og får forsiden til å virke veldig rotete, du burde ha samme størrelse på dem. Også burde du ikke skalere ned bilder med html men med et bildemanipulingsprogram som photoshop, da blir dem ikke så pixlete og stygge (tenker på coveret på forsiden) kunne også gjort "brukernavn og passord"-formen finere, ser rotete ut sånn de er nå, bedre å ha brukernavn og passord over formen istedet for vedsiden av..
834HF42F242 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Den er ferdig, og det er mitt design og mine koder ja. Databasen og en del variabler har jeg derimot tatt fra et portalsystem. Ville krevd årevis å lage noe sånt selv. Det er mye arbeid å lage forskjellige størrelser av bilder hver gang man legger inn noe. Systemet er også lagt opp til at andre kan skrive artikler og legge inn plater. Vet du om noen gode komponenter som kan brukes til å krympe bildene? Alt skal helst kunne gjøres online slik at hvem som helst bare trenger å laste opp et bilde uten å tenke på å krympe det manuelt. Forsidens artikkelbilder blir regulert med CSS. Har valgt å kun redusere på høyden 1/1 mot bredden med CSS. gjør jeg det motsatt, kan noe bilder bli for høye og skade layouten.
Chevelle Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Syntes du har gjort en flott jobb. Enkelt, greit og ryddig.
rønning Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Siden var fin..Enkel og grei..Men den er jo HELT lik http://www.musikksmaken.com... skjønner at du er skribent på begge sider, men litt forandring hadde ikke gjort noe da Endret 24. juni 2006 av rønning
834HF42F242 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Den er ikke helt lik, men noe lik i layout. Mange detaljer er forskjellige, men et personlig preg vil allitd bli satt på det man lager. Dette er da en av grunnene til at jeg ber om hjelp her. Flere personer kommer opp med friskere ideer enn en person alene. Det kreative hjørnet manglet totalt da jeg bygget opp underportalen. Noe annet som er viktig å merke seg, er at musikksmaken og pinkfloydon er i et felles nettverk som skal ekspanedere videre fremover. Ikke helt ulikt hardwares nettverk. Selv på hardware bærer de foskjellige portalene preg av å komme fra samme nettverk. Det jeg vil oppnå med mine portaler er følgende: Unike sider som samtidig skinner på den måten at man vet at man befinner seg i musikksmakens nettverk.
rønning Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 skjønner... Personlig liker jeg denne siden bedre enn musikksmaken.com, syns fargene passer bedre.. Hvis man skal pirke så vil jeg også nevne det med ulik størrelse på artikkelbilder.. Noe mer kommer jeg ikke på i farten.. bra side
834HF42F242 Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Skrevet 24. juni 2006 Har fått en idé om automatisk bilderedusering nå. Bør nok gjøre noe med det ja. Er jo en vinn vinn-situasjon, spesielt med tanke på mindre linjebelastning.
SCV Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Fin og lys side, ryddig og pen var den også. Eneste jeg fumlet litt med og finne var login dingsen, syns den skal vere på venstre side. Men det er vell en smaksak og hva man er vandt til. Og det med ulik størrelse på bildene på forsidene er vell litt vansklig og få like store siden det er en stor forskjell på portrett bilder, konsert bilder og cover. Så alt i alt syns jeg den ser brillefin ut. Skal kike litt mer på den senere. så 10 til deg og kudos Lagt til i favoritter btw! Endret 24. juni 2006 av SCV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå