Gå til innhold

Billig LCD!


Anbefalte innlegg

de fleste som her sett orntli'e casemods, har vel sett at LCD-display er ganske utbredt....

har lenge gått å sikla etter ett matrix-orbital display...

men så fann jeg ut at det kostet 3600 svenske...

 

så en dag da jeg smurfa litt på andre ting, kom jeg over dette:

http://www.lls.se/%7Emux/micro/lcd_trm425.html

like stort og til den nette summ av 1400 sek+moms, nesten ett helt lian-li i mellom....(sikle-sikle)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et fra hcs electronics.. (helt likt, men mitt ble kjøpt i england) som jeg fikk en kamerat til å lodde for meg som funker utmerket. dette er tilkoblet paralell porten.

 

altså skal du ha paralell lcd og kan lodde. kjøp et for ca 200,- hos hcs og gjør det selv... du trenger itillegg to motstandere som koster en 10,- pluss eventuelt en gammel paralell kabel (noe man sikkert har liggende)

 

men seriell lcd har bedre software støtte og er vist nok hakke bedre.. dette er ikke bare å lage selv. også forskjell i pris på paralell og seriell...

 

de vanlige paralell lcdene tåler også ikke så mye varme.. de blir fort varme og mister fargen. Jeg må ha to små vifter bak for å få den til å funke hele tiden. før måtte jeg skru den av så den fikk vilt seg litt etterhvert.

 

Har vurdert å bestille en del seriell dispalay direkte fra matrix orbit. men har ikke fått svar angående hvor mye frakt kommer på. toll kommer da i tillegg..

 

 

uansett..... anbefaler og kjøpe et godt seriell lcd.

 

og skal du kjøpe pass på at det ikke bare er lcd skjermen. så du ikke tror du kjøper ferdig sett, men får bare skjermen. ser at chippen.dk selger lcd skjerm MED kabler og tegninger ferdig og klare så du slipper og tenke på dette.

 

den 3dfxcool har er super. men liker ikke ramma rundt skjermen.. har ikke hørt om den går ann å fjerne eller..

 

jaja.. lang og masse vås....

 

jaja

 

Quote:


classic skrev (2002-10-15 16:05):




Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...