Gå til innhold

Bra plugins å bruke på film til premiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å lager film sammen med en kammerat nå. Det vi ønsker oss er et såkalt "stabiliserings plugin"

Vi fant steadymove som skal fungere utmerket, men det krever penger. Noen andre forslag som er kanskje rimeligere eller gratis?

Vil også takke for forslag som er bedre en steadymove, og kanskje dyrere. Får se hva jeg gidder å investere i dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Må vel så og si melde pass der. Men den greieste ( og beste ) måten er vel bare å gjøre dette "manuelt". Altså med et evt steadycam!

Kanskje forslaget om steadycam var litt dumt, i og med at ikke jeg vet hvor mye budsjettet ditt er på. Men regner med at budsjettet er relativt lavt, med tanke på at 450 dollar var for dyrt.

Men etter min mening, så syntes jeg du kanskje burde kjøpe deg et steadycam. (Man får "amatør" steadycam til omtrent samme pris som plug ins'n steadymove).

Så gjør en investering ved å kjøpe et steadycam. Kanskje i overkant dyrt, men gir veldig gode resultater, og du slepper alt det stresset med pcen etterpå.

Kanskje dette ga en liten pekepinn på hva du "burde" gjøre!

EDIT:

Merka også at jeg leste posten din feil. Du har sikkert gjort opptakene, så da hjelper det praktisk talt lite med et steadycam.

Endret av Moenjr
Skrevet

Blir dessverre litt for dyrt med steadycam... :( Skal prøvde de alternativene dere linket til. Heldigvis har vi flere dager på oss til å lage film, så hvis noen scener er ubrukelige, og det i tillegg med plugins stabilisator, vil vi prøve å ta dem på nytt.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Det virker som om plug-insene ikke virker. Har aldri klart å få .PRM pluginsene til å virker. Det er kun plug ins med logoen "plugins" jeg får til å virke.

Noen andre forslag?

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Veit dette er lenge sidan, men betre seint enn aldri.

Dette er ikkje ein plugin til Premiere Pro, men det er ein gratis metode for å stabilisere video, so den kan vere verdt å vurdere. Ein treng tre ting:

-Virtualdub

-Ein DV AVI-codec

-Deshaker plugin til Virtualdub

Installer alle tre, og følg The Short guide eit lite stykke ned på Deshaker-sida. Det er relativt raskt og enkelt, og videoen vert betre. Den fungerer på same måte som SteadyMove, ved at den flytter videoen rundt for å motvirke ristinga. Ein må dermed zoome inn litt, for at ein ikkje skal sjå flyttinga.

Endret av incanus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...