Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter i router


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å åpne porter i routeren min. Jeg taster inn alt, og det virker som det er riktig. Jeg skal åpne portene fra. 50000 til 60000 pga. nedlasting. Men jeg får melding: "Duplicate entry, or entry conflicts with previous configuration."

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Den interne ip-adressen min er 192.168.1.x. Er det mulig å skifte denne til 10.0.0.x, eller funker det ikke uansett?

 

På en annen router satt jeg samme instillingene, bare med 10.0.0.x, og da funket det.

 

Har satt "Public IP Address" til 0.0.0.0.

 

Hjelp meg noen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264
sett hele dritten i bridge mode ( http://www.ntavados.net/guide/ngt ) da slipper du å åpne porter i den teite dritten (sry ordlegginga) men har plaget meg i mange år ;)

6364110[/snapback]

 

Ooohh, dette skal jeg teste når jeg bytter til ngt neste fredag. I hate router modems.. Have my own f***** router :D

Lenke til kommentar
sett hele dritten i bridge mode ( http://www.ntavados.net/guide/ngt ) da slipper du å åpne porter i den teite dritten (sry ordlegginga) men har plaget meg i mange år ;)

6364110[/snapback]

Finnes det ikk en viss risiko ved slike instillinger?

 

Jeg får åpet hvilke som helst porter, 20 og 21 for FTP, og 27015 for cs.

 

Men 50000 til 60000 går ikke.

 

Det går hvis jeg taster inn public ip-adress. LEste i guiden i dette forumet at Public Ip-Adress ikke skulle tastes inn.

 

Jeg har slettet de åpne portene jeg la inn med public ip-adress, for sikkerhetens skyld.

 

Men som sagt, det funker hvis jeg legger inn public adress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...