Gå til innhold

Flatskjerm skal innkjøpes. Hvilken?


IC7STORM

Anbefalte innlegg

Hei og god kveld..

 

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal kjøpe meg en flatskjerm. :)

Men jeg lurer på hvilken, og hva som menes med f.eks 700:1.

Har 2600kr å rutte med, så blir ikke akkurat noen dyr skjerm.

 

Spiller for det meste WoW og ser mye film samt en del MSN/Webbrowsing.

 

Noen som har et tips til hvilken skjerm? :)

 

EDIT: Helst 19"

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

700:1 er kontrastnivået, og betyr at det er 700 forskjellige lysstyrker mellom det mørkeste og det lyseste punktet på skjermen. Er ganske sikker på at det er det.

 

Spiller du kun WOW så spiller det relativt liten rolle om du kjøper en skjerm med 2 eller 12ms, så sant du ikke legger fort merke til etterslep.

Om jeg skal anbefale en billig skjerm, så må det være LG L1915S, en venn av meg har den og den har et godt bilde og noe etterslep legger jeg ikke merke til på den. Han spilelr MYE WOW og er godt fornøyd ;)

Ikke er den dyr heller.

LinkEventuellt kan du kjøpe en L1917S, som har helt like spesifikasjoner, og som jeg _tror_ er en nyere OG billigere modell.

Lenke til kommentar
700:1 er kontrastnivået, og betyr at det er 700 forskjellige lysstyrker mellom det mørkeste og det lyseste punktet på skjermen. Er ganske sikker på at det er det.

 

Vel, det er feil.

 

Det vil bare si at det er 700 ganger mørkere på det mørkeste LCDen kan vise enn det er på det lyseste den kan vise. Gradientene i mellom får du ikke vite av kontrastratioen.

 

Det er også verdt å merke seg at man egentlig ikke får så mye ut av kontrastratio hvis man ikke også ser på lysstyrke. Det er når man sammenligner disse at man f.eks. kan finne ut teoretisk sortnivå og lignende interessante spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...