Gå til innhold

Ram Freezer - kjøler det mye?


Harvester

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Drev og kikket litt på case-mod saker, og fant dette; Revoltec RAM Freezer, som kommer i gull, kobber, sølv og sort.

 

1_4.jpg1_4.jpg1_4.jpg1_4.jpg

 

De i gull, sølv og kobber (de tre første) er visst laget av kobber alle tre, mens den sorte er i aluminium (den siste). Er det noe forskjell i kjøleevnen mellom kobber og aluminium? Regner med kobber kjøler mest(?).

Synker tempraturen mye hvis jeg setter på disse? Jeg har forøvrig disse RAM-brikkene selv, vil kjølerene passe på disse? Og vil RAM'en bli mer overklokkingsvennlig? Noen som har noen erfaringer med disse kjølerene, og hvordan monteres de?

 

Takker på forhånd for svar!

Endret av Ungoliant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man benytter aktiv kjøling, foretrekker jeg at brikkene ikke har heatspreader, fordi det gjør kjølingen mer "direkte". Man slipper også å bekymre seg for hvor godt kjølingen er festet, for hvis det bare er delvis kontakt vil den jo bare blokkere luftflyten, og stenge varmen inne.

 

Men hvis det er dårlig luftflyt over brikkene, foretrekker jeg på generelt grunnlag at de har heatspreader, fordi det tross alt gir større kjøleflate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...