Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped - Hvilket merke bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Nå nærmer det seg at jeg skal kjøpe meg moped. Og jeg skal ha Crosssykkel, det er helt sikkert.

 

Jeg har sett litt på CPI crossene og litt på Aprilliane. Hva er å anbefale?

CPI crossen ser jo skamtøff ut etter min mening, men er kvaliteten like bra som uttsendet?

 

 

Ett spørsmål:

 

- Ryker garantien på sykkelen hvis jeg trimmer den? (tryker den uansett? eller hvis f.eks. bremsene tar kvelden; går det på garantien eller må jeg betale det selv da? Har jo ingenting med trimmingen å gjøre)

 

 

Mvh. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det med garantien er litt forskjell fra sted til sted!

 

Vurdert en SM da ?

6331659[/snapback]

Når han sier han skal ha en crosser, ser det ut som han skal ha en motard sykkel da? Er noen fordeler som SX har som ikke SM har også. bl.a. plasseringen av potta.

 

Jepp garanti må du høre litt med butikken om ;)

 

Hadde selv valget mellom en SX og en SM, jeg velge SX! har aldri angret på det. Potta på SMen er det kanskje noen som syns er fet, men det er ikke praktisk i det hele tatt. liker ikke den potta jeg.

 

Hvis jeg ikke husker feil så er det en AM6 motor som står i Derbi eller Aprillia mopedene, og CPI har kjøt tegningene på AM6 og modifisert de litt. med bl.a. kraftigere clutch.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
den cpien sies å være meget god!! deter en forbedret am6 motor i den med ny girkasse,veiv +++ men du finner ikke trim til disse enda, men det sies at de har 65 km/t orginalt med god aks, kan fjerne plomberingene og ;)

+ de er jo skammfete og se på :p

6336947[/snapback]

Yes, helt enig. Snakker av egen erfaring også ;) Sånn for å rette på deg så går SX'en (med cross dekk da) i 62 km/t

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke noe og tenke på ! Kjøp

Yamaha tzr 50

den har di største dekkene på markede og er den største racingen på markede

gå i ca 50 orginal man tar du vekk blomberinga går den i ca 90

Men hvor mye skal du bruke på moped da ?

skal du ha et fint eksemplar ligger d på rundt

23K

;) er ikke så mye

den har veldi god sitte stilling.. !

Men har du veldi mye peng burde du kjøpe den i 125 ccm

den går litt bedre da er det en Lett-Mc

Og da bli lappen dyrere..

Lenke til kommentar

Har hørt om et slik system med fjernkontroll. Dvs, at man kan skru av og på trimminga med fjernkontrollen. På MC Tunning i byen anbefalte de meg det.

 

Noen andre som har hørt om dette?

 

 

Jeg skal jo bruke sykkelen på skolen så vil helst ikke bli tatt for å trimme den. :)

Lenke til kommentar
Heisann!

 

 

Nå nærmer det seg at jeg skal kjøpe meg moped. Og jeg skal ha Crosssykkel, det er helt sikkert.

 

Jeg har sett litt på CPI crossene og litt på Aprilliane. Hva er å anbefale?

CPI crossen ser jo skamtøff ut etter min mening, men er kvaliteten like bra som uttsendet?

 

 

Ett spørsmål:

 

- Ryker garantien på sykkelen hvis jeg trimmer den? (tryker den uansett? eller hvis f.eks. bremsene tar kvelden; går det på garantien eller må jeg betale det selv da? Har jo ingenting med trimmingen å gjøre)

 

 

Mvh. :)

6331367[/snapback]

 

Merke, Furia, Honda og Rieju.

Garantien er ikke sikkert, men det jeg vet helt sikkert er at du ikke kan stole på forsikringen etter noen form for aktsom modifikasjon. Dvs. om du skulle uheldigvis skade/drepe noen, så kan du resikere erstatningskrav uten bistand. Om du skulle skade/drepe deg, så har ikke foreldre/etterlatte noe de skulle sagt økonomisk. Men det er opp til deg. Jeg skal ha trim selv!

 

Mvh

OscarOT

Lenke til kommentar
Jeg går nok for SM'en hvis jeg skal ha CPI. Men noen som vet om noen andre forhandlere enn Ride som har dem?

6331702[/snapback]

Om du tar deg en prat med RIDE folket, så vil de sikkert gi deg litt avslag, rabatt eller hjelm/drakt i prisen. De er nokså greie der!

 

Mvh

OscarOT

Lenke til kommentar

Hva med Gilera eller Rieju RR? evnt. Rieju MRX hvis du ikke har så mye spart opp. Dem er ikke dårlige.

 

Styr unna mopeder med Minarelli AM6 motorer (Furia, RYZ, Derbi? m.m)

Dem er kjente for ikke holde spessielt lenge.

 

Personlig liker jeg hverken TSX, DT eller RMX. Liker ikke utseende på dem. Spessielt ikke DT med den store runde frontlykta (eldre modeller, vet ikke om det finnes nyere)

Lenke til kommentar
Hva med Gilera eller Rieju RR? evnt. Rieju MRX hvis du ikke har så mye spart opp. Dem er ikke dårlige.

 

Styr unna mopeder med Minarelli AM6 motorer (Furia, RYZ, Derbi? m.m)

Dem er kjente for ikke holde spessielt lenge.

 

Personlig liker jeg hverken TSX, DT eller RMX. Liker ikke utseende på dem. Spessielt ikke DT med den store runde frontlykta (eldre modeller, vet ikke om det finnes nyere)

6436413[/snapback]

Rart... det sitter en minarelli am6 i rieju rr 2001-2006 såså!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...