Gå til innhold

mirc på lan utten internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er enkelt, du trenger å sette opp en IRC-server alle kan koble seg til. Tipper du kjører windows, så søk på google etter "windows irc server".

Lenke til kommentar
Ikke så vanskelig å gjette seg frem til iom. at du er født i '93 (ifølge nicket ditt) ;)

6330584[/snapback]

Ikke heng ut rookien nå.. la han være.

 

 

trådstarter: Ta google i bruk, google er et verdifullt hjelpemiddel, og med google slipper du å bruke tiden din her, og oversvømme forumet med UNØVENDIGE poster.

 

 

Edit: Desverre finnes det endel trojaner osv som retter seg mot IRC brukere, så det gjelder å være varsom når du er på leting etter server programmer, jeg fant noe som kan virke lovende, http://itpro.no/art/5498.html

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ikke heng ut rookien nå.. la han være.

 

Nå må ikke du missforstå, prøvde ikke å henge ut noen. Svarte bare ut i fra min erfaring at det ikke er så veldig mange unge som bruker GNU/Linux / UNIX og at jeg derfor gjettet på Windows.

 

Denne testet jeg en gang i tiden, etter det jeg husker skal den fungere fint til et LAN :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis du har tilgang til en linux-server og har kjennskap til å bruke linux fra console kan jeg anbefale IRCD-Hybrid. Kan være vanskelig å sette opp, men den funker flott (er samme programvare som de fleste servere hos EFNet bruker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...