Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem med at pc'en min ikke vil starte.

 

Hvis den har vært avslått en stund og jeg skrur den på så starter den så langt at den er like ved å starte windows før den skrir seg av. Hvis jeg har gjort dette tidligere kommer det ikke bilde på skjermen i det heletatt, mens datamaskinen durer og går uten at den skrur seg av.

 

Jeg har prøvd å resette BIOS(ta ut batteriet og sette det inn igjen), og å koble ut HD og DVD-rom uten hell.

 

Jeg fikk beskjed om at det kunne være noe galt med viften på CPU'en, noe galt med CPU'en i seg selv, eller viften på skjermkortet. Men jeg sliter med å få av CPU viften. MEn ihvertfall går begge disse viftene, mens jeg la merke til at dfen lille viften på hovedkortet faktisk står stille.

 

Hvis noen kan hjelpe meg hadde dette vært flott! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om viften på hovedkortet står stille er det mulig du endten ikke får startet uten den eller du har brent noen komponenter på det...

 

Start i bios om du kan og sjekk at strøm er riktig (max 1-3% avvik) og sjakk temperatur på de stedene du kan... eller vil jeg anbefale du får av viften til cpu'en slik at du kan se etter om det er noe feil der (viften kan være feilplaser, ikke kontakt med cpu eller manglene kjølepasta)

 

Trur ikke cpu er brent for da skulle det ikke være mulig å få igang maskinen i det hele tatt, man kan jo ta feil...

 

Er det ferid pc eller selvbygger? og hvor gammel er den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...