ZoRaC Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Bruker en funksjon for å lese filer på siden min. Synes siden innimellom virker treg å åpne, selv med bare tekst. Er det noe i funksjonen min som kan "endres" for at den skal være kjappere? // THIS FUNCTION READS THE $file IN THE $dir function read_file($dir, $file, $nl2br=true, $htmlentities=true) { $description_file = $dir."/".$file; $fp = fopen($description_file, "r"); if (!$fp) return false; $desc_contents = ""; while ($line = fgets($fp, 1024)) { if ($nl2br===true) $desc_contents .= nl2br($line); else $desc_contents .= $line; } fclose($fp); if ($htmlentities) $dec_content = htmlentities($desc_contents); return $desc_contents; }
Beethoven Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg vet ikke så mye om hastighet... men kanskje denne vil gå fortere: <?php function read_file($dir, $file, $nl2br = true, $htmlentities = true) { $file = $dir . '/' . $file; $files_content = file_get_contents($file); if ($nl2br) { $files_content = nl2br($files_content); } if ($htmlentities) { $files_content = htmlentities($files_content); } return $files_content; } ?> Men... jeg usikker på om den gjør det samme. Prøv den. Lykke til!
Paull Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Forøvrig ser det ikke ut til at $dec_content i den originale koden benyttes til noe, så den kan med fordel fjernes (evt. er det en skrivefeil og endres til $desc_contents).
Ueland Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 tror nok ikke forskjellen er merkbar 6318807[/snapback] Forskjellen kan faktisk være på flere sekunder hvis filen er stor nok.
ZoRaC Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Skrevet 16. juni 2006 Fant denne: http://www.raditha.com/wiki/Readfile_vs_include Er ikke store forskjellene, men litt er det... Får vel prøve meg litt frem! Paull: Var en skrivefeil der ja
hockey500 Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 (endret) tror nok ikke forskjellen er merkbar 6318807[/snapback] Forskjellen kan faktisk være på flere sekunder hvis filen er stor nok. 6319036[/snapback] kan ikke si at forskjellen her var merkbar med en tekstfil på 50 000 linjer (2.1mb) EDIT: så nå linken din ja, ZoRaC Endret 16. juni 2006 av hockey500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå